BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Smerfy

Smerfy – gr. dzieci  5 i 6 letnich
wychowawczyni – Pani Sonia Płaczek

Propozycje zabaw na 26.06. 2020 r. (piątek)

Temat dnia: Wakacje.

Kochane Smerfy

To już ostatni dzień edukacji

Wszystkim Smerfom życzę słonecznych, radosnych i bezpiecznych wakacji

Poniżej link do niespodzianki dla Was. Mam nadzieję, że wywoła ona radość i uśmiech na waszej buzi.

https://www.dropbox.com/s/1lvv53nppot4sga/Smerfy%202020.mp4?dl=0&fbclid=IwAR2hea6x3t_5Xn9gI4VnN0m4EYZClRzVprzPAnmVsNKbkAQAlqpS5QBxzRA

1.Filmik edukacyjny „Bezpieczne zachowania”

Drogie Smerfy przypomnijcie sobie jak należy zachować się, kiedy dzieje się coś złego. Czy wiecie, co powinniście zrobić? Jaki numer wybrać?

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

2.Quiz matematyczny – Oblicz

Spróbujcie samodzielnie wykonać wszystkie działania.

LINK: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/73cb4bff5d76c6d61e5bde742fd92555_/index.html

Podrawiam p. Sonia

Drodzy Absolwenci z grupy Smerfy

W piątek 26 czerwca zaśpiewamy wspólnie piosenkę na pożegnanie przedszkola pt. ,,Hej przedszkole ukochane”. Poniżej link do piosenki oraz słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

Piosenka do nauki

 

Propozycje zabaw na dzień 25.06. 2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Wakacyjne zadania.

Kochane Smerfy,

Dzisiaj przesyłam Wam ostatnie zadania na wakacyjne dni, do wyboru.

Zadania matematyczne:

Kaczuszki w stawie

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjGUiQBcG1jq2Gs4P

Zbiory

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjGt4QXzspCR2wHz0

Gra w klasy – liczby od 1 do 10

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjGzFikXx1SLUejJ1

 

Kodowanie:

Pokoloruj figury według wzoru.

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjFl2Z5_Vu9HwqGKa

Pokoloruj kształty według wzoru.

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjFtfKNABAC9bBZyg

 

Bystre oczko (wypatrywanki):

Wykonaj zadania w kartach pracy, ale najpierw przyjrzyj się im dokładnie

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjFzd1bPljZcbOf0I

Znajdź kulki tego samego koloru znajdujące się obok siebie

https://1drv.ms/b/s!AgwBP7_iuMVmjFofgHfB0vIbYA9U

 

Uwaga Smerfy!

Jeśli wakacje mają być wesołe, muszą być bezpieczne. Poniżej, przesyłam plakat na temat Bezpieczeństwa podczas wakacji. Przeczytajcie go wraz z rodzicami i porozmawiajcie na jego temat.wakacje

życzę słonecznych i bezpiecznych wakacji

                                                                                                                                                                                                        Pozdrawiam p. Sonia

 

 

Propozycje zabaw na dzień 24.06. 2020 r. (środa)

Temat dnia: Jak smakuje lato?

1.,,Smaki lata” – zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz
Słuchanie wiersza „Smaki lata” A. Bober

Gdy słoneczko latem świeci,
cieszą się niezmiernie dzieci,
bo niedługo cały kraj
opanuje owocowy raj!


Będą wiśnie i czereśnie.
I porzeczki będą wreszcie.
Agrest, arbuz i malinki –
dla chłopczyka i dziewczynki.


Już nie wspomnę o truskawkach,
w lodach, shake’ach czy sałatkach.


Szykuje się mama, szykuje się tata,
na odkrywanie z dziećmi smaków lata!

Rodzic pokazuje letnie owoce: truskawki, maliny, porzeczki, agrest, wiśnie i czereśnie.
Dziecko opisuje ich wygląd – kształt, kolor, wielkość,
– mówi, które owoce najbardziej mu smakują, z czym lubi je jeść itp.

Zdjęcia owoców dostępne pod linkiem https://agrecol.pl/plant-category/owoce/

2.Owoce”- rozwiązywanie zagadek
Po odgadnięciu nazwy owocu dziecko określa, które z nich są owocami lata.

Na małych krzaczkach w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne, i czerwony kolor mają.
 (truskawki)

Ładnie pachnie żółta skórka. Kwaśny mają smak.
Zawierają witaminy, wiemy, że to są…
 (cytryny)

Jakie to na drzewie dojrzewają przysmaki,
które lubią jeść dzieci, dorośli i szpaki?
 (czereśnie)

Pomarańczowa jak marchew jest, ale okrągła też. (pomarańcza)

Babcia pestki z nich wydłubie i sok słodki z nich wyciśnie,
albo kompot ugotuje lub do ciasta doda…
 (wiśnie)

Gdy tylko lato się zaczyna, na krzaku dojrzewa czerwona… (malina)

Mnóstwo w niej witamin i kształt ma kuleczki.
Najsmaczniejszy i najzdrowszy sok z czarnej…
 (porzeczki)

Spadają z drzewa w twardej skorupie.
Lubią je dzieci i wiewiórka ze smakiem je chrupie.
 (orzechy)

3. Owocowa krzyżówka do rozwiązania.owoce krzyżówka

„Owocowy deser” – działania kulinarne

Rodzic zachęca dziecko do skosztowania owoców, jakie posiadacie. Dziecko spróbuje opisać jego smak (słodki, kwaśny).
Wykonajcie wspólnie dowolny deser owocowy (sałatkę, koktajl, mus).

Zabawy z j. angielskim- Summersummer..

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycje zabaw na dzień 23.06.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Wyruszamy na wakacje.

 

Dzisiaj  DZIEŃ TATY – proponuję z pomocą mamy lub kogoś dorosłego,  zrobić laurkę dla taty. Propozycja poniżej:

laurka dla taty

 

Czy lubicie podróżować? Wiem, że tak. Ciekawe, czym wybierzecie się na wakacje? samochodem, pociągiem, samolotem, rowerem…

Spróbujcie nazwać wszystkie środki lokomocji, podzielcie słowa na sylaby i głoski.środki transportu

1.Rozwiążcie zagadki o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

2.Zabawa w skojarzenia: „Jakie to miejsce?”

szyszka, szpilki, sowa, jagody, grzyby – las;

muszla, piasek, statek, latarnia morska – morze;

plecak, kolejka linowa, szczyt, szlaki – góry;

kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka;

traktor, świnia, gęś, krowa – wieś

wieżowiec, muzeum, kino, rynek, kawiarnia- miasto.

Starszaki- karta pracy str.47

Zabawy z j. angielskim– zaśpiewajcie swoim tatusiom ‘Happy birthday’ https://www.youtube.com/watch?v=90w2RegGf9w

Możecie także spróbować zaśpiewać piosenkę ‘I love my daddy’ https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg

Pozdrawiam p.Sonia

Tematyka tygodniowa: Wesołych wakacji.
Propozycje zabaw na dzień 22.06.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia:  „ Nadchodzi lato ”

1.Gimnastyka poranna https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

2.,,Zabawy z porami roku” – rozwiązywanie zagadek Iwony Fabiszewskiej
Rodzic czyta dziecku zagadki o porach roku. Dziecko podaje rozwiązanie i uzasadnia odpowiedź.

Na drzewach liście kolorowe.
W sadzie owoce zdrowe.
W spiżarni różne zapasy,
na trudne zimowe czasy
 (jesień)

Śniegiem pola zasypało,
gdzie nie spojrzysz, wszędzie biało.
Biały puszek z nieba leci,
już bałwanka lepią dzieci
 (zima)

Bociany z podróży wracają,
wokół kwiaty rozkwitają
Motyle pojawiły się na łące,
ale dni nie są jeszcze gorące
 (wiosna)

Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały
 (lato)

3.Pory roku- gra on-line- przeczytaj wyrazy i dopasuj je do podanych obrazków.

https://wordwall.net/pl/resource/2940426/polski/pory-roku

4.,,Po czym poznajemy, że nadchodzi lato?” – ćwiczenie twórcze. Dziecko próbuje powiedzieć, po czym poznajemy, że nadchodzi lato.

5. ,,Tato, czy już lato?” – wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!

Rozmowa nt. wiersza:
– Jakie owoce kojarzą się z latem?
– Co robią latem zwierzęta wymienione w wierszu: bociany, świerszcze, biedronki?
– Jaki zapach kojarzony jest z latem?

6.,,Najlepszy tata”- wykonaj zadanie wraz z mamą i podaruj kartkę wraz z życzeniami i własnoręczną laurką tacie we wtorek.

7.Starszaki– karta pracy str. 46.

8.Zabawy z j. angielskim– tworzenie słownika obrazkowego Summer. Poprawną wymowę można poćwiczyć wraz ze słownikiem Diki https://www.diki.pl/

Zabawy związane z latem

https://view.genial.ly/5edd30e266f0540d7b88b9d5/interactive-content-hello-summer-5-6-latki

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 22.06.2020 r.

wakacyjna lista wyzwań

Życzę Wam udanych wakacji :-)

Pozdrawiam p. Monika

______________________________________________________________________________

 

Propozycje zabaw na dzień 19.06.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Podróż do Krainy Fantazji.

1.Dzisiaj zapraszam dzieci do podróży:
-Zapraszam Was dziś w podróż do Krainy Fantazji.

W krainie tej mieszka pewien wesoły i dobry stworek. Jak ma na imię?- posłuchajcie L-o-l-i-k.

-Brawo! Jego imię to Lolik.
– Pewnego dnia zła czarownica uwięziła Lolika. Uwolnić go możecie tylko Wy. Czy chcecie mu pomóc?
– Aby pomóc Lolikowi należy wykonać wiele zadań. Trzeba też będzie wiele podróżować.
Jakim środkiem lokomocji chcielibyście podróżować? Podaj nazwę wybranego środka lokomocji dzieląc ją na sylaby i głoski. (np. samolot, rower, pociąg, autobus, samochód)

2.Podróż do Krainy Matematyki. W tej krainie dzieci mają do wykonania zadania.Matematyka działania

3.Podróż do Krainy Bajek. Zadaniem dzieci jest rozwiązanie quizu i sprawdzenie, czy dobrze znają bajki.

Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?
1. lubiła bawić się na śniegu,
2. miała skórę jasną jak śnieg.

Co sprzedawała Dziewczynka z Zapałkami?
1. zapałki,
2. drewienka.

Która z bajek, uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?
1. Czerwony Kapturek,
2. Kopciuszek.

Z czego wykonany był najbezpieczniejszy domek w bajce „Trzy świnki”?
1. ze słomy,
2. z cegły.

Jaka cecha charakteru jednej ze świnek, uratowała życie pozostałym świnkom w bajce „Trzy świnki”?
1. pracowitość,
2. lenistwo.

Co zgubił Kopciuszek, uciekając z balu?
1. koronę,
2. pantofelek.

Ilu krasnoludków spotkała Królewna Śnieżka?
1. trzech,
2. siedmiu.

Jaka bajka uczy nas, by nie kłamać?
1. Pinokio,
2. Czerwony Kapturek.

 Jaki zatruty owoc zjadła Królewna Śnieżka?
1. gruszkę,
2. jabłko.

4.Podróż do Krainy Pisarzy, twórców bajek i baśni dla dzieci. Kolejne zadanie do wykonania to ćwiczenie grafomotoryczne. zamek szlaczki

5.Zadania zostały wykonane. Uwięziony Lolik odzyskał wolność. Napisał do was list. Odczytajcie go: Lolik list

-samodzielne ciche czytanie listu
-głośne odczytanie listu przez rodzica
Odpowiadanie na pytania dotyczące treści listu:
– Co napisał do was Lolik?
– Dokąd wraca?
– Czego wam życzy?
– Jak czujecie się po udzieleniu mu pomocy?

Starszaki- karta pracy str. 45.

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 19.06.2020 r.

Propozycja zabaw

gimnastyka paluszkowa 19.06

makaron

 

_______________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 18.06.2020 r. (czwartek)

Temat dnia: W starym zamku straszy.

1.Zabawa słownikowa: „Co to jest zamek?”
Dziecko wyjaśnia znaczenie słowa „zamek”:

 – zamek do drzwi;

– zamek błyskawiczny (suwak);

– zamek, jako budowla z piasku;

-zamek, jako budowla z cegły.

Sformułowanie wniosku, że słowo zamek może mieć kilka znaczeń.

2.Zabawa ze słowem „zamek” – tworzenie zdrobnienia i zgrubienia (zamek, zamczysko, zameczek)

3.Zamek-nauka rysowania i pisania.

Zobacz, jak łatwo narysować zamek. Zapamiętaj nazwy poszczególnych części zamku takie jak: baszta, wieża, mur warowny, brama, flaga

https://www.youtube.com/watch?v=SJFgJnxJo50 

4.Zabawa ruchowa „Marsz rycerzy”.

Przed rozpoczęciem zabawy dziecko otrzymuje jedną stronę gazety, którą kładzie na podłodze. Podczas recytacji wierszyka dziecko wykonuje następujące czynności:
Maszeruje rycerz drogą – dziecko maszeruje dookoła gazety
Tupie głośno prawą nogą – dziecko tupie kilka razy prawą stopą o gazetę
Teraz wolno biegnie dróżką – zmiana kierunku poruszania się, dziecko powolutku biegnie truchtem
Tupiąc cicho lewą nóżką – dziecko delikatnie uderza lewą stopą o gazetę

5.Starszaki- karta pracy str. 44.

6. Zamkowa wieża- wykonaj działania i pokoloruj wieże z kubków według legendy.Wieża działania

Zabawy z j. angielskim- zabawa w zgadywanie ‘What is it?’

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycje zabaw na dzień 17.06.2020 r. (środa)

Temat dnia: Po drugiej stronie tęczy.

1.Wysłuchanie wiersza  pt. „Tęcza” M.Konopnickiej.

Tęcza
— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?

— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!

Rozmowa na temat treści wiersza:

– Kto namalował tęczę?

– Na czym słońce namalowało tęczę?

– Skąd słońce miało farby?

– Ile kolorów ma tęcza? Czy potrafisz je wymienić?

2. Oglądanie filmu edukacyjnego pt. ,,Jak powstaje tęcza?’’

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0&feature=youtu.be

3. ,,Rysowane dyktando”- rysowanie ze słuchu.

Wykonaj zadania na kartce, po wysłuchaniu opowiadania rodzica. Narysuj to, co usłyszałeś. Rodzic czyta tekst 2-3 krotnie.

Pewnego razu, gdy z chmur zaczął padać deszczyk, wyjrzało słońce. Jego promienie przechodziły przez kropelki deszczu i pomalowały niebo na różne kolory. To jest tęcza – widoczny na niebie łuk składający się z siedmiu kolorów.

4. Zabawy z j. angielskim– Powtórz nazwy kolorów wraz z piosenką ‘Rainbow Song’

https://www.youtube.com/watch?v=mXtpjBzPMeY

5.Na zakończenie zabawy z porami roku i miesiącami:

  • Postaraj się rozwiązać poniższy quiz, układając nazwy miesięcy po kolei:

https://learningapps.org/view1081425

  • Pory roku

https://learningapps.org/display?v=p4uq5042301

  • Dopasuj wyrazy do pory roku

https://learningapps.org/view635195

 Pozdrawiam p.Sonia

 

 

 

Propozycje zabaw na dzień 16.06.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Kim zostanę, jak dorosnę?

1.Rozwiązywanie zagadek wprowadzających w tematykę zajęć:

Choć to nie rolnik, lecz rolę ma,
często w teatrze lub filmie gra. (aktor)

Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)

Wiem już, jak wyleczyć misia!
Kiedy zachorował dzisiaj,
dałam kilka mu zastrzyków.
Już wyzdrowiał i po krzyku…
Gdy dorosnę, to lekarką będę albo….(pielęgniarką)

Za ladą sklepową sprzedaje to i owo. (sprzedawca)

Kto pracuje w hełmie, pnie się po drabinie,
Kiedy syczy ogień i gdy woda płynie? (strażak)

Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)

Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawcowa)

2.Zapoznanie z treścią wiersza D. Wawiłow „A jak będę dorosła”

Jak mi ręce urosną,
jak mi nogi urosną,
jak już będę dorosła
i wysoka jak sosna,
to zostanę, zostanę, zostanę… no, kim?
To na pewno zostanę lekarzem!
Przyjdę w białym fartuchu,
mamie zajrzę do ucha,
tatę poklepię po brzuchu,
powiem: „Trzymaj się zuchu!”,
i zapiszę, zapiszę, zapiszę.. no co?
I zapiszę paskudne lekarstwo!
Co mi płacze i krzyki!
Będę robić zastrzyki!
Będę strasznie się trudzić!
A gdy już mi się znudzi,
to zostanę, zostanę, zostanę… no kim?
To zostanę okrutnym piratem!
Nie posłucham się taty,
będę strzelać z armaty!
Będę w workach pękatych
przechowywać dukaty!
Będę straszną mieć brodę i pistolet, i co?
I piracką przepaskę na oku!
Co mi wiatry i burze!
Mogą trwać jak najdłużej!
A jak nimi się znużę,
to pojadę, pojadę, pojadę… no gdzie?
To pojadę z powrotem do mamy!

3.Rozmowa na temat treści wiersza:
– Jakie zawody dzieci chciały wykonywać?
– Czy często zmieniały marzenia?
– Jak sądzicie, czy dotrzymają obietnic?
– Kim wy chcielibyście zostać w przyszłości i dlaczego?

4.Masażyk „Co robią różni ludzie?” – zabawa ilustracyjna w parach. Rodzic wykonuje na plecach różne ruchy odpowiednio do treści wierszyka.

Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)

Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)

Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)

Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)

Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)

Muzyk gra, co rano (naśladowanie ruchów pianisty)

I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)

Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami na plecach partnera)

5.Połącz w pary zawody i ich ilustracje.zawody

6. Starszaki- karta pracy str. 42.

7. Zabawy z j. angielskim- Słownik obrazkowy Toys

Pozdrawiam p.Sonia

Temat tygodnia: W świecie marzeń i fantazji.

Propozycje zabaw na dzień 15.06. 2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Dziecięce marzenia.

1.Wysłuchaj wiersza „ Marzenia” H. Niewiadomskiej, następnie odpowiedz na pytania.
Dzieci lubią mieć marzenia
Chcą, by były do spełnienia
Każde w Glowie ma guziczek
Taki mały, żółty pstryczek,
Co i m świat piękniejszy czyni
Od Krakowa aż do Gdyni
Krzysio chciałby być pilotem
Pstryk – już lata samolotem
Ewa – chce lekarzem zostać
Pstryk – już w białym kitlu postać
Kosmonautą chce być Jurek
Pstryk – i pędzi w kosmos, w górę
Lecz są również takie dzieci
Którym słońce słabiej świeci
Jacek co ma chorą nogę
Chciałby dosiąść hulajnogę
Julka, która słuch ma slaby
Chce usłyszeć szelest trawy
Ale wszystkie ich marzenia
Są z tym pstryczkiem do spełnienia
No, więc śmiało, przekręć pstryczek
A nóż właśnie dziś guziczek.

Rozmowa z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza:
•Co to są marzenia?
• Czy ty masz jakieś marzenia?
• Czy wszystkie marzenia się spełniają?
• Czy marzenia są potrzebne?
Należy tak pokierować wypowiedziami dziecka, aby doprowadzić do wniosku, iż marzenia to myślenie o tym, co sprawia nam przyjemność, co chciałoby się mieć, zobaczyć, robić…

2.Zabawa rozwijająca pamięć „Na Wyspę Marzeń zabiorę…”-  dziecko wraz z rodzeństwem lub rodzicami kolejno dokłada wyraz do rozpoczętego przez dorosłego zdania. Wygrywa osoba, która powtórzy w odpowiedniej kolejności wszystkie powiedziane słowa.

3. Zabawa ,,W poszukiwaniu królewny”- marzeniem każdej małej dziewczynki jest być królewną, a chłopca księciem, bądź królem. Pomóż królewiczowi Bonifacemu odnaleźć księżniczkę.Królewna

Zabawy z j. angielskim- Zabawki Toys

Nauka nowego słownictwa https://www.youtube.com/watch?v=RjRbX4UTOG8

Zabawa I spy… Toys_I_Spy 1

 

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa

gimnastyka paluszkowa 15.06.2020

Pozdrawiam, p Monika

Ogłoszenie

dla Rodziców dzieci 5 letnich 

W dniu 25 czerwca 2020 r. (czwartek) o godz. 13.00 będzie możliwość odbioru swoich rzeczy z przedszkola.

Z uwagi na restrykcje związane z pandemią koronawirusa COVID-19 swoje rzeczy będzie można odebrać przed wejściem do przedszkola.

 

Ogłoszenie

dla Rodziców dzieci 6 letnich, które 1 września rozpoczną edukację w Szkole Podstawowej

Z uwagi na obostrzenia związane z pandemią COVID-19, zapraszamy 26 czerwca w piątek na godzinę 14:00  na przedszkolny parking absolwentów z jednym Rodzicem, na krótkie spotkanie kończące rok szkolny 2019/2020.

W tym dniu dzieci otrzymają dyplomy i małą niespodziankę na zakończenie roku.

Będzie można też odebrać swoje rzeczy.

W razie deszczu absolwenci tylko odbiorą swoje rzeczy, dyplomy i niespodzianki przed wejściem do przedszkola.

UWAGA: osoby z rodzin objętych kwarantanną lub przebywających w izolacji w warunkach domowych NIE MOGĄ uczestniczyć w spotkaniu.

 

Propozycje zabaw na dzień 12.06.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Mój tata.

1.Wysłuchaj wiersza Tata jest…

Tata Olka jest kucharzem,

tata Ani – marynarzem,  

tata Krysi dobrze piecze,  

tata Tomka ludzi leczy,

tata Zosi trudy znosi,  

tata Werki topi serki,  

tata Kuby szelki gubi,

tata Iwony sprzedaje balony,

tata Marty lubi żarty.

A mój kochany tatulek, tatulek kochany,

wcale nie może żyć bez mojej miłej mamy

2.Odpowiedz na pytania:

−Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?

−Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?

−Czy gubienie szelek to zawód?

− Skoro tata Marty lubi żarty to, jaki zawód mógłby wykonywać?

Rodzic kontynuuje rozmowę. Pyta dziecko, jaki zawód wykonuje mama, a jaki tata.

3.Starszaki –karta pracy str. 40.

4. ,,Ćwiczenia z tatą” – wykorzystajcie wolny czas i poćwiczcie ze swoim tatusiem. Poproście mamę o sfilmowanie treningu na pamiątkę, albo na początek wspólnej sportowej przygody https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo

 5. Zabawy z j. angielskim- ,,Angielska gimnastyka” – zestaw ćwiczeń ruchowych.

Przedszkolaku, wykonaj ćwiczenie, tak jak na filmiku. Przy okazji licz po angielsku.

https://youtu.be/oc4QS2USKmk

Pozdrawiam p.Sonia

Gimnastyka paluszkowa 12.06.2020 r.

Zapraszam do zabawy

Gimnastyka Paluszkowa

Pozdrawiam p. Monika

_______________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 10.06.2020 r. (środa)

Temat dnia: Razem z mamą, razem z tatą.

1.,,Dzień rodziców” – wysłuchaj opowiadania, a następnie wymień zwierzęta, w które wcieliły się dzieci w przedstawieniu dla rodziców. https://www.youtube.com/watch?v=RdzPe0CRtAc

Potem zaproś do wspólnej zabawy rodziców i swoje rodzeństwo. Usiądź z siostrą/bratem na dywanie, na przeciwko rodziców. Każdy z uczestników rzuca piłkę do wybranego członka rodziny i wypowiada miłe słowa  np.:

-Kocham Cię mamo za…. Kocham Cię tato, bo….. Kocham Cię synku ……..

-Uwielbiam Cię siostrzyczko dlatego, że…..

-Mamo, lubię z Tobą ……..

Możesz także jak Olek, zatańczyć ze swoją rodziną dynamiczny taniec do wybranej muzyki.

2.Gimnastyka mózgu:

3. ,,Moja wesoła rodzinka”– słuchając piosenki  narysuj kredkami portret swojej rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Drodzy Rodzice

Rysunek wiele mówi o dziecku, jego emocjach, relacjach z bliskimi osobami. Zachęcam do lektury i analizy rysunku waszych dzieci. rysunek dziecka

 

Pozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 09.06.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Kto buduje dom?

 

1.Zapoznaj się z wierszem J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”

Murarz domy buduje,

Krawiec szyje ubrania,

Ale gdzieżby, co uszył,

Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie

Na robotę nie ruszył,

Gdyby krawiec mu spodni

I fartucha nie uszył.

 

Piekarz musi mieć buty,

Więc do szewca iść trzeba,

No, a gdyby nie piekarz,

Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści

I dla dobra wspólnego

Wszyscy muszą pracować,

Mój maleńki kolego.

Odpowiedz na pytania:

  •  Jakie zawody wymienione zostały w wierszu?
  • Czy potrafisz opisać, czym zajmują się osoby wykonujące poszczególne zawody z wiersza?
  • A może potrafisz powiedzieć, jakie wnioski wynikają z zakończenia wiersza? (wszystkie zawody są istotne, ważne)

2.Rozwiąż zagadki związane z zawodami, które są konieczne do powstania domu:

Wciąż buduje domy dzielnie.

Wszyscy znamy jego kielnię. /murarz/

Jaki zawód ma ten pan,

co naprawi każdy kran? /hydraulik/

W mieszkaniu lament, zgasło światło,

a żyć bez prądu, nie jest łatwo.

Przyszedł „czarodziej” więc do domu

i oczywiście w mig zaraz pomógł. /elektryk/

Deska, młotek, zręczne ręce.

Zrobią mebli coraz więcej. /stolarz/

3.,,Zagadki o rodzinach”– słuchaj i obserwuj uważnie, a na pewno odgadniesz, w których domach mieszkają  ,,zagadkowe” rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=1F5xUzFSAp8

4. Karta pracy ,,Zakodowane domy”– pokoloruj domy według legendy oraz domaluj brakujące elementy Dom Kodowanie.

5. Starszaki -karta pracy str. 38.

6. Zabawy z j. angielskim– Pokoloruj słownik obrazkowy ,,Pomieszczenia w domu- Parts of a house”House

 

Pozdrawiam p. Sonia

Temat tygodnia: Moja rodzina.

Propozycje zabaw na dzień 08.06.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Rodziny duże, rodziny małe – wszystkie wspaniałe.

1.Zapoznaj się z wierszem B. Formy ,,Moja rodzina”

Moja rodzina to ja, mama, tata.

Mam też siostrę Alę i młodszego brata.

Siostra jest wysoka, czarne włosy ma,

a braciszek mały skończył latka dwa.

Wspólne zabawy, wspólne spacery.

Zimą na narty latem rowery.

Czas wolny zawsze razem spędzamy,

bardzo się mocno wszyscy kochamy.

Odpowiedz na pytania:

  • Kto wystąpił w wierszu?
  • Podziel na sylaby i głoski nazwy tych osób: mama, tata, siostra, brat.
  • Jak nazwiesz jednym słowem te osoby? (rodzina)
  • Kto jeszcze należy do rodziny (tzw. dalszej) /ciocia, wujek, dziadek, babcia, prababcia, pradziadek/
  • Z ilu osób składa się twoja rodzina?
  • Jak razem lubicie spędzać czas?

2.Zabawy słowne:

Dokończ zdania:

  • Mama i tata to twoi ………………. (rodzice)
  • Moi rodzice są kochani, bo …………
  • Lubię być w domu, bo …………
  • Pomagam rodzicom w …………….

Rozwiąż zagadki:

  • Problem to niezwykle łatwy: Kim jest dla ciebie tata twojego taty?   (dziadek)
  • Jak nazywamy mamę twojego taty?   (babcia)
  • Zagadka to trudna, ale ty odpowiedź znasz:  Kim jest dla ciebie mama twojej mamy?  (babcia)

3. Nazwij i podpisz członków rodziny, następnie pokoloruj obrazek Rodzina-członkowie

4. Z podanych liter pokoloruj tylko te, które tworzą wyraz rodzina.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf

5. Starszaki- karta pracy str. 36.

6. Zabawy z j. angielskim- Pomieszczenia w domu- nauka nowych słów.

https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

Pozdrawiam p.Sonia

Gimnastyka paluszkowa 8.06.2020 r.

gimnastyka paluszkowa 4.06

Pozdrawiam

p. Monika

Propozycje zabaw na dzień 05.06.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Jesteśmy różni, lecz równie ważni.

1.Ćwiczenia dotyczące emocji.

Emocje – są nimi zarówno radość, jak i strach, gniew czy złość. Odgrywają bardzo ważną rolę w ludzkim życiu. Jedne emocje bywają przelotne, inne z kolei towarzyszą nam przez zdecydowanie dłuższy czas.

Nazwij emocje przedstawione na obrazkach (s.1): radość, złość, smutek, strach.

Jaki masz dzisiaj nastrój? Jeżeli jesteś wesoły, to dlaczego? Jeżeli smutny, z jakiego powodu? Opowiedz, co czujesz gdy widzisz… ? (s.7)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_mowaemocje/mobile/index.html#p=1

2.Gimnastyka przy piosence „Najpierw skłon”

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

3.„Rodzinna czytanka” – przeczytaj z rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy.

  • Podziel na sylaby nazwy wszystkich obrazków.
  • Na jaką głoskę zaczynają się i kończą podane obrazki.
  • Jaką nazwę nosiła ulica przy, której stał rodzinny dom?
  • Jak ma na imię mama?
  • Co lubią dzieci?

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2020/05/RODZINNA-CZYTANKA.pdf

4.Ćwiczenia grafomotoryczne – propozycje zabaw dla dzieci rozwijające sprawność manualną: https://www.youtube.com/watch?v=Q4eNUxlk5CU

Grafomotoryka

Zabawy z j.angielskim- gra domino My_family_domino

Pozdrawiam p.Sonia

Gimnastyka paluszkowa 5.06.2020 r.

Zachęcam do zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=TsIX80gHMyg&fbclid=IwAR2Gbp6rM6wan1BS1p9J7ia2rGDa-nVQ04i5rqC-BZX4Rx6fk14cLfuc9e8

Życzę Wam miłego weekendu

p. Monika

Propozycje zabaw na dzień 04.06.2020 r.(czwartek)

Temat dnia: Dzieci świata.

1.Zachęcam do obejrzenia bajki edukacyjnej ,,My dzieci świata”

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

2.,,Zdjęcia i obrazki” – łączenie w pary gra on-line

Zadaniem dziecka jest łączenie w pary zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych stron świata z ich obrazkowymi odpowiednikami.

https://wordwall.net/pl/resource/2696936/geografia/dzieci-świata

3.Praca plastyczna –wykonaj także przynajmniej jedną z prac plastycznych np.:
– wachlarzwachlarz

– afrykańską spódniczkęafrykańska spódniczka

Starszaki- karta pacy str. 33.

Zabawy z j.angielskim- spróbuj zaśpiewać piosenkę ‘Family members song’

https://www.youtube.com/watch?v=d_WQEw13TCo

Pokoloruj słownik obrazkowy  ‘My family’ family

Pozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 03.06.2020 r. (środa)

Temat dnia: Kolorowe dzieci.

1.Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi częściami świata oraz filmu edukacyjnego „Kolorowe dzieci”. https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4.

Podczas oglądania obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów spróbujcie dostrzec różnice i podobieństwa między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji?  Wymień różnice między dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – np. dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.

Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.

2.Pokoloruj kolorowankę ,,Dzieci świata” dzieci świata

3.Słuchanie wiersza W. Fabera ,,Dzieci świata”

W Afryce w szkole na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,

Też w szkole w chłodnej Grenlandii,

Nie uwierzył, że są na świecie

Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

My także jak dotąd nie znamy,

A jednak wierzymy w lodowce,

W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,

chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy,

że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:

– Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?

– Gdzie mieszkają Eskimosi?

– O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?

– Co łączy dzieci na całym świecie?

4.Zabawa pt.„Powitanie”

– witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi

– witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami

– witamy się po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : „Guten Tag”, ’Good Morning’.

5.Rozwiązywanie zagadek:

Gdy czas na łowy to igloo buduje, uczy swego synka, jak się poluje (Eskimos)

Pałeczkami ryż zjada, legendy o smokach opowiada, ma skośne oczy i żółtą skórę, jego kraj otoczony jest Wielkim Murem (Chińczyk)

Indianie mówią o nas „Biała twarz”, zajrzyj do lusterka i już go masz! (Europejczyk)

Na sawannie urządza polowanie, już z daleka słychać tam-tamów granie. (Afrykańczyk)

Gdy świętuje, chodzi w pióropuszu, fajkę pokoju pali, by dodać sobie animuszu. (Indianin)

6.Starszaki- karta pracy str. 32.

7. Zabawy z j. angielskim powtarzamy słownictwo związane z rodziną ‘My family’.

https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

Pozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 02.06.2020 r. (wtorek)

Temat tygodnia: Dzieci z różnych stron świata.

Temat dnia: Wszystkie dzieci na świecie mają swoje prawa.

1.Czy dzieci mają prawa? Zachęcam do obejrzenia prezentacji o prawach dzieci na świecie.

https://view.genial.ly/5ed140008d3239111963f2f8/presentation-dzien-dziecka-prezentacja

2.Gra planszowa ,, Moje ulubione…” – gra planszowa dla całej rodziny.Gra Poznajemy się

3.Starszaki- karta pacy str. 31

4.Zabawy z j. angielskim- powtarzamy piosenkę ‘Happy birthday to you’

https://www.youtube.com/watch?v=90w2RegGf9w

Karta pracyBirthday cake

Pozdrawiam p. Sonia

1 czerwiec 2020 r. (poniedziałek)

Moje kochane Smerfy dzisiaj Dzień Dziecka to jeden z najradośniejszych dni, na który czekają młodsze i starsze przedszkolaki.

Przyjmijcie najserdeczniejsze życzenia od pani Dyrektor, pani Soni, pani Izy i pani Moniki

dzien_dziecka

Uwaga! A teraz niespodzianka:

plakatPozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 29.05.2020 r.(piątek)

Temat: Razem z moją mamą.

1.Zabawa przy piosence “Głowa, ramiona…”.

Zaproś mamę oraz rodzeństwo do wspólnej gimnastyki.

https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&vl=pl

2.Zabawa ,,Zgadnij, co to za przedmiot?”.

Poproś mamę o wypożyczenie na czas zabawy przyborów kuchennych. Nazwij przedmioty, które mama używa podczas sprzątania i gotowania, np. wiaderko, ścierka, miotełka i szufelka, garnek, wałek do ciasta, forma na ciasto itp. Mama zasłania twoje oczy opaską, a ty rozpoznaje przedmiot po dotyku. Jeśli masz rodzeństwo zaproś też do zabawy.

Możesz także zobaczyć, wraz z Lulkiem, jakie urządzenia znajdują się w kuchni oraz jakie jest ich zastosowanie. https://www.youtube.com/watch?v=d0HYSGTVOOk

3.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Co robi mama”.

Naśladuj czynności podane przez mamę: czesanie, pranie, odkurzanie, prasowanie, prowadzenie samochodu itp. Zabawę można powtórzyć ze zmianą ról. To ty teraz naśladuj czynności, a mama odgaduje je.

4. Masaż „List do mamy”.

Poproś mamę o przyjęcie pozycji przyklęku lub siadu. Wykonaj masaż relaksujący pleców, zgodnie z mówionym tekstem i gestami, które pokazuje mama. W tle może towarzyszyć cicha, nastrojowa muzyka.

Kochana mamo.   (rysuj serce i wykrzyknik)

Uśmiechnij się do mnie wesoło.   (rysuj uśmiech)

Zróbmy razem duże koło.   (rysuj koło)

Poskacz ze mną w kałuży.   („chlapiemy” plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami)

Szczególnie po wielkiej burzy.   (rysuj błyskawicę – zygzak)

Narysujmy razem słonie.   (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)

Małe żółwie, może konie.   (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)

Piękny bukiet zrobię sam.   (rysujemy kwiatka)

I w prezencie Tobie dam.   (przytul mamę siedzącą przed tobą)

5.Narysuj po śladzie- ćwiczenie grafomotoryczne

https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_5fc8fc03a12e412e8f1a06e89f3c8b97.pdf

6.Starszaki –karta pracy str. 24

7.Zapraszam także do wykonania kilku ćwiczeń gimnastycznych w ramach akcji ,,Zdrowo i Sportowo.”

http://zdrowoisportowo.edu.pl/materialy/kolory/

Zabawy z j. angielskim

‚In the kitchen’ – znajdź 6 różnic między obrazkami.kitchen

Pozdrawiam p.Sonia

Gimnastyka paluszkowa 29.05.2020

gimnastyka paluszkowa 29.05.2020

Pozdrawiam, p. Monika

_______________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 28.05.2020 r. (czwartek)

Temat : Moja mama detektyw.

1.Zapoznaj się z kolejną opowieścią o niezwykłej mamie czarodziejce pt. : ,, Jak nasza mama szukała złodzieja” z książki Joanny Papuzińskiej ,,Nasza mama czarodziejka”.

https://www.youtube.com/watch?v=nZAMJjDYSvY

Odpowiedz na pytania:

  • Kto jest detektyw?
  • Dlaczego mama była jak detektyw?
  • Komu była potrzebna pomoc detektywa i dlaczego?

2. Zabawa w detektywa ,, Czyj to cień?

Z pomocą rodzica ustaw ekran /może to być biała plansza lub biała ścian/ i skieruj na niego światło lampki. Ułóż swoje dłonie lub całe ręce tak, aby ich cień przedstawiał wybraną postać lub rzecz. Poproś bliskich o odgadnięcie, co przedstawia cień. Zabawę można powtórzyć kilka razy ze zmianą ról.

3.,,Płatki i kwiatki”- dorysuj brakujące elementy.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-15.pdf

4. Korale mamy-praca z tekstem Zadanie z tekstem

5. Zabawy z j. angielskim

Powtarzamy słowa związane z Dniem Matki oraz rozwiązujemy zadanie. https://www.youtube.com/watch?v=MD8mdHDlkNEMother

Pozdrawiam p.Sonia

 

Propozycje zabaw na dzień 27.05.2020 r. (środa).

Temat dnia: Moja mama jubilatka.

1.Zaba­wa ,,Poduszeczka mała do uszka szeptała”.

W tej zabawie rodzic opowiada o tym, że poduszka, którą trzyma w ręce, umie szeptać tylko słowa z głoską „sz”. Kładzie ucho na poduszce i podaje przykład słowa zaczynających się na tę głoskę, np. „koszyk”. Zadaniem dziecka, po otrzymaniu poduszki jest podanie kolejnego słowa, jakie „wyszeptała” po­duszka.

Jeśli dziecko ma problem z podaniem słowa, rodzic pomaga mu za pomocą pytań naprowadzających, np.: służy do ścierania stolików /szmatka/, czeszemy nią włosy /szczotka/, rośnie na drzewie iglastym /szyszka/.

W dalszej zabawie dziecko wybiera położenie poduszki i określa swoje położenie względem niej, np. Stoję za poduszką, przed poduszką, obok poduszki.

Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania.

2.Wysłuchaj opo­wiadania pt.: „Czar dla mamy” z książki „Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej. Opowiadanie o mamie

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie święto obchodziła mama?
  • Jaką niespodziankę przygotował syn dla mamy?
  • Jak cała rodzina spędziła imieniny mamy?

3.Gra ,,Co jest cięższe, co jest lżejsze? https://www.matzoo.pl/zerowka/ciezsze-lzejsze_49_335

4.Starszaki- karta pracy str. 23.

5.Matematyczny bukiet dla mamy.Bukiet

6.Zabawy z j. angielskim

Zatańcz z Miss Linky do piosenki ,,Jeśli kochasz swoją mamę w dłonie klaszcz”

https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

Pozdrawiam p.Sonia.

 

Propozycje zabaw na dzień 26.05.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Moja mama czarodziejka.

1. Wysłuchaj następnego opowiadania z książki ,,Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej pt. : ,,Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”.

https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg

Odpowiedz na pytania:

  • Kim był wielkolud?
  • Jak mama go odczarowała?
  • Jaki mama miała sposób na to, aby jej dzieci nie stały się zarozumiałe? (Warto, by rodzic sprawdził, czy dziecko rozumie, co to znaczy być zarozumiałym? Czy to jest dobra cecha charakteru?)

2.Ćwiczenie oddechowe z bańkami.

Zabaw się z rodzeństwem w ,,puszczanie baniek”. Poproś mamę o przygotowanie słomki i kubeczka z ,,miksturą” do puszczania baniek. Możesz urządzić konkurs na największą bańkę lub zawody, komu uda się zrobić najwięcej baniek.

3.Praca plastyczna ,,Laurka dla mamy”. laurka

Pokoloruj najpiękniej jak potrafisz laurkę dla mamy, w środku kartki namaluj portret mamy lub to, co najbardziej lubi. Nie zapomnij o życzeniach np. Wszystkiego najlepszego mamo lub Kocham Cię.

Pozdrawiam p. Sonia.

Temat tygodnia: Mamusia ma święto.

Propozycje zabaw na dzień 25.05.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Moja mama ratowniczka.

1.Rozwiąż zagadkę, a dowiesz się, kto będzie bohaterem naszych spotkań w tym tygodniu:

,,Kto nas kocha tak jak nikt i ogarnia całym sercem?

I do kogo można przyjść z każdym smutkiem jak najprędzej?”  (mama)

2.Jak możemy zwracać się do mamy? Pomogą ci podpowiedzi: mama, mamusia, mamunia, mamuśka, mamcia.

Dokończ zdanie: „Kocham moją mamę za to, że…”.

Zwrócenie uwagi na to, iż miłość może być bezinteresowna.

3.Zobacz film pt.: ,,Jak nasza mama zreperowała księżyc”.

Jest to opowiadanie z książki ,,Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej, która opisuje niezwykłą mamę.

https://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikQ

Odpowiedz na pytania:

  • Co by było, gdyby mama nie pomogła księżycowi?
  • Czy mama jest twoim ratownikiem?
  • W jakich sytuacjach ciebie ratuje, kiedy tobie pomaga?
  • Czy ty możesz być ratownikiem dla mamy, w czym możesz jej pomóc?

4.Co wiem o swojej mamie- spróbuj uzupełnić plakat o mamie, narysuj jej portret. Plakat możesz dać mamie we wtorek, w dniu jej święta. moja mama

Starszaki- karta pracy str. 21.

Zabawy z j. angielskim- poznaj piosenkę I love my mommy, spróbuj nauczyć się słów refrenu piosenki.

 

 

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 25.05.2020

małpki wierszyk  Pozdrawiam, p. Monika

 

Propozycje zabaw na dzień 22.05.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Pełznie wąż wąską dróżką.

1.Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez rozwiązywanie zagadki:

Krótka nazwa, długie zwierzę,
trochę straszne, mówiąc szczerze.
Pełza szybko, syczy srogo,
choć ma tylko łeb i ogon.

2.,,Dlaczego wąż nie ma nóg?”- oglądanie bajki edukacyjnej i rozmowa na jej temat.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSP7XLKxLBs

3.,,Matematyczny wąż”- doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10.Wąż działania

Rozwiązywanie krzyżówki dotyczącej zwierząt egzotycznych. Krzyżówka zwierzęta egzotyczneKrzyżówka - pytania

Starszaki –karta pracy str.30.

Zabawy z j. angielskim – posłuchajcie piosenki ‘Walking in the jungle’

Spróbujcie odgadnąć jakie zwierzęta ukryły się w dżungli.

Karta pacy- ‘Math snake’ Rozwiążcie zadania matematyczne przy pomocy patyczków do liczenia lub kredek.Snake

Pozdrawiam p.Sonia

Gimnastyka paluszkowa 22.05.2020

Zapraszam Was do wykonania pacynek na paluszki, które będziecie mogli wykorzystać do gimnastyki paluszkowej. Zachęcam Was także do stworzenia własnych pacynek, wiem że jesteście bardzo kreatywni i macie dużo pomysłów. A to moja propozycja:-)

gimnastyka paluszkowa 22.05

Pacynki zwierzątka – szablon do druku

Miłej zabawy

pozdrawiam serdecznie p. Monika

_______________________________________________________________________________

 

Propozycje zabaw na dzień 21.05.2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Dlaczego zebra ma paski?

1.Słuchanie wiersza pt. H. Niewiadomskiej „Zebra”, rozmowa na jego temat.

Przyszła zebra do malarza.

– Moja barwa mnie przeraża!

Dłużej już tak być nie może,

Ktoś zapomniał o kolorze! 

Chociaż jestem jeszcze mała,

Nie chcę być wciąż czarno-biała.

Wizerunek zmienić muszę,

W czarnych pasach już się duszę. 

Chcę mieć smugi kolorowe,

 Tu niebieskie, tam różowe.

Mam być pięknie ubarwiona,

Jak papuga, nie jak wrona.   

Grzywkę proszę na czerwono,

A kopytka na zielono.

Zaś ogonek, choć cieniutki,

W kolorowe chcę mieć nutki. 

Malarz szybko zjadł śniadanie,

Zaczął zebry malowanie.

Lecz się bardzo denerwował

I ją w kratę pomalował. 

Ale czy to być tak może?

Widział zebrę ktoś w kolorze?

I do tego w szkocką kratkę,

Jak spódniczkę czy makatkę?

2.„Dlaczego zebra ma paski?”- zapoznanie ze stanowiskiem naukowców

https://www.youtube.com/watch?v=pJaLIOi-DKk

Zdaniem naukowców zebry są pasiaste, by odpędzić krwiożercze owady zwane ślepakami. Paski powodują, że zebry nie odbijają światła tak, jak inne zwierzęta kolorystycznie jednolite. Pionowe pasy dezorientują owady i sprawiają, że muchy rzeczywiście nie mają ochoty siadać i żądlić.

3. „I to zebra i to zebra” – ćwiczenia słownikowe, wyszukiwanie innych znaczeń słowa „zebra”

Zastanów się, co oznacza słowo zebra? (czy tylko zwierzę?):

zebra – afrykański ssak z rodziny koniowatych z charakterystycznymi pasami na sierści

zebra – przejście dla pieszych

zebra – rodzaj ciasta

Czy wiesz, że są wyrazy, które mają różne znaczenia to homonimy.

4.Zabawa w homonimy- rodzic rozcina piramidy na części (tak, aby dziecko nie widziało) miesza je ze sobą. Zadaniem dziecka jest przeczytanie wyrazu i znalezienie dwóch obrazków, które tak samo brzmią, jednak mają różne znaczenia.Homonimy 1Homonim 2Homonim 3

5. ,,Zebra”- praca plastyczna, szablon zebry do wydruku http://print.krokotak.com/p?x=e33efefe6a5b4ddd99dbbe5870bd5c78

Zabawy z j. angielskim- powtórz piosenkę ‘What do you see?’ oraz ułóż domino Domino Wild animals

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycje zabaw na dzień 20.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Zabawy w dżungli.

1.Posłuchaj piosenki pt. ,,Dżungla” i odpowiedz na poniższe pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=axzQf-fiDdE

Jakie zwierzęta wystąpiły w piosence?

-O jakim miejscu śpiewają dziewczyny?

-Jakie zwierzę trąbi w zimnej kąpieli?

-Jakie zwierzę macha na powitanie?

2.Dżungla- nauka układu tanecznego do piosenki ,,Dżunglahttps://www.youtube.com/watch?v=yEAqB8YLbMk&fbclid=IwAR3zW-8rsehOWYO5VGUBrHkkbMYCv9mpuYM4e4YWq3MLNW2kYZpWTBK-z9c

3. Ćwiczymy sylaby i głoski- zakręć ruletką i spróbuj podzielić nazwę zwierzęcia na sylaby i głoski.

https://wordwall.net/pl/resource/1193178/ćwiczymy-podział-na-sylaby-i-głoski

4.,,Zakodowane zwierzaki”- podążaj według strzałek, a odgadniesz nazwy zwierząt.Zakodowane zwierzaki

5.Jak narysować żyrafę lub krokodyla?-dowiesz się oglądając poniższe filmy https://www.youtube.com/watch?v=WZ51aBHlZTk

https://www.youtube.com/watch?v=Z5lm1vTA4t4

Zabawy z j. angielskim ,, In the Zoo”- połącz zwierzęta z ich nazwami w języku angielskim.Zoo

Pozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 19.05 2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Dżungla.

1. ,,Czy wiesz, co to za zwierzę?”- zagadki dźwiękowe

https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg

2.Zabawa matematyczna ,,Małpie zabawy.”

Zabawa ta ma na celu doskonalenie u dzieci umiejętności dodawania na konkretach. W przypadku, gdy dzieci radzą sobie z tego typu zadaniami możemy wykonać podobne zadanie na zasadzie odejmowania (może to być również zadanie dla dzieci zdolnych  w ramach indywidualizacji nauczania).

Do zabawy będą nam potrzebne:

-kartka z wydrukowaną palmą Palma oraz kilka obrazków dużych i małych małp małpki

(ilość zależna jest od tego, do ilu będziemy chcieli dodawać lub odejmując)

Przebieg zabawy (przykłady):

Rodzic mówi do dziecka:

Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych.  Ile małpek bawiło się na drzewach?

Dziecko układa na swoim obrazku liczmany, a następnie podaje wynik obliczeń. Zadanie można modyfikować oraz układać swoje własne polecenia, w zależności od tego, do ilu dziecko potrafią liczyć. Można także poprosić dziecko o zapisanie na kartce działania.

Zabawy rozwijające orientację przestrzenną:

Z prawej strony palmy stały 3 duże małpki, a z lewej strony jedna mała.

3.Afrykański masażyk:

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół) Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia) Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie) A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia) Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami) Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza rodzina w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)

4. Starszaki- karta pracy str. 27.

5.Zabawy z j.angielskim- nauka piosenki ‘What do you see?’ https://www.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk

Pozdrawiam p.Sonia

 

Temat tygodnia: „Poznajemy niezwykły świat zwierząt egzotycznych.”

Propozycje zabaw na dzień 18.05.2020 r.(poniedziałek)

Temat dnia: Spotkanie ze zwierzętami egzotycznymi.

1.Słuchanie opowiadania ,,Wycieczka do zoo”

Był piękny dzień. Tata postanowił zabrać Anię na wycieczkę do zoo. Dziewczynka bardzo się ucieszyła. Pierwsze zwierzę, jakie zobaczyła Ania to lew. Miał on długą grzywę i wygrzewał się na słońcu. Tatuś powiedział Ani, że jest to król wszystkich zwierząt. Poszli dalej. Nagle Ania krzyknęła: O! Popatrz, jaki śliczny konik! To zebra- rzekł tatuś. Ma na sobie czarno-białe pasy. Następnym zwierzęciem był słoń. Ania jeszcze nigdy nie widziała takiego ogromnego słonia. Nagle Ania zauważyła, iż przy następnej klatce zgromadziło się bardzo dużo dzieci, które cały czas się śmiały. Była bardzo ciekawa, co tam się znajduje. Podeszła bliżej i zobaczyła małpkę, która naśladowała dzieci i stroiła śmieszne miny. To zwierzątko podobało się Ani najbardziej. Nagle Ania usłyszała plusk wody. Odwróciła się  i zobaczyła 4 długie nogi. To żyrafa piła wodę. Miała bardzo długą szyję i bardzo dużo brązowych plamek na ciele. Na wycieczce Ania spotkała jeszcze krokodyla, który miał wielkie kły i niedźwiedzia wygrzewającego się na słońcu. Zrobiło się już późno  i Tatuś z Anią musieli wracać do domu. Ani bardzo się podobała ta wycieczka i była bardzo szczęśliwa.

Po wysłuchaniu opowiadania warto chwilę porozmawiać z dziećmi na temat jego treści i zadać dzieciom kilka pytań:

– Gdzie tata zabrał Anię na wycieczkę?

-Jakie zwierzęta spotkała Ania w zoo?

-Które zwierzę najbardziej spodobało się Ani i dlaczego?

– Co to jest zoo?

– Czy byliście w zoo? Jeśli tak, to jakie zwierzęta widzieliście?

2. „W krainie zwierząt egzotycznych” – zabawa rozwijająca koncentrację, uwagę oraz pamięć. zwierzęta egzotyczne

Kartę pracy drukujemy dwukrotnie (jedna dla dziecka, druga dla rodzica). Układamy przed dzieckiem np. 3 obrazki ze zwierzętami (małpa, papuga, wąż). Zadaniem dziecka jest zapamiętanie kolejności obrazków, a po ich zasłonięciu, odtworzenie ciągu obrazków.

3.Zabawa w sylaby- zadaniem dziecka jest narysowanie w okienkach znajdujących się pod obrazkami zwierząt tylu kropek, ile sylab występuje w wyrazie. Chętne dzieci mogą także podpisać obrazki i pokolorować. zwierzęta- sylaby

Starszaki- karta pracy str. 26.

Zabawy z j. angielskim ‘Wild animals’- powtarzamy nazwy dzikich zwierząt po angielsku

https://www.youtube.com/watch?v=VOFl1Ioz1ss

Słownik obrazkowyWild animalsPozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 18.05.2020

Kaczka i kaczęta – zapraszam do zabawy

Miłego dnia, p. Monika

_______________________________________________________________________________

 

Propozycje zabaw na dzień 15.05.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Wiosenne łamigłówki.

Dzisiaj zapraszam Smerfy do rozwiązania łamigłówek i zagadek dla dzieci.

1.Wiosenne gry i łamigłówki https://www.youtube.com/watch?v=T53SX7H_bgk

2. Sudoku dla dzieciSudoku łąka

3. Matematyczne żabyŻaba działania

Zabawy z j. angielskim – piosenka ‘What do you see?’ (Co widzisz?)

https://www.youtube.com/watch?v=bn8QLdWJYl8

Propozycja zabaw sportowych w ramach programu edukacyjnego ,,Zdrowo i sportowo”

http://zdrowoisportowo.edu.pl/materialy/litery/

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 15.05.2020

Kochani dzisiaj obchodzimy Dzień Rodziny, dlatego też gimnastyka paluszkowa dotyczy rodzinki

wierszyk o rodzince

Życzę Wam udanego świętowania i miłej zabawy,

do poniedziałku

p. Monika

Propozycje zabaw na dzień 14.05.2020 r. (czwartek)

Temat dnia: W świecie żab.

1. Słuchanie bajki ,,O żabach w czerwonych kapeluszach” H. Bechlerowej i rozmowa na jej temat.

https://www.youtube.com/watch?v=nZoabjWUSPE

2.Cykl rozwoju żaby- rozmowa na temat ilustracji cykl rozwoju żaby

3.,,Ż jak żaba”- analiza dźwiękowa słowa „żaba”, podział słowa na sylaby i na głoski.

https://www.youtube.com/watch?v=88x2otfHgZg

4.Gra planszowa -głoska ż Gra-planszowa-z-głoską-Ż

5.Kolorowy wąż – wyróżnienie głoski ż w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. spółgłoska ż

6.Zabawy z j.angielskim- słownik obrazkowy Bugs owady obrazki

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycje zabaw na dzień 13.05. 2020 r. (środa)

Temat dnia: Jak to z motylem było?

1.Słuchanie opowiadania pt. „Nikt mnie więcej nie zobaczy” W. Bieriestow i rozmowa na jego temat. opowiadanie o motylu

2.Ułóż historyjkę obrazkową dotyczącą rozwoju motyla.13.Starszaki- karta pracy str.18.

4.,,Motyl”- praca plastyczna. Spróbuj narysować łąkę kredkami, pastelami, a następnie nakleić na niej motylka z papieru. Propozycja motyla poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=ATJFrlUp0pY

5. Zabawy z j.angielskim- gra ,,Beetle”. Gra

Do gry potrzebujesz 2 kostek. Rzuć kostkami i dodaj oczka. Pokoloruj żuczka z wynikiem na wybrany przez Ciebie kolor. Podczas kolorowania powtórz nazwy kolorów w języku angielskim.

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycje zabaw na dzień 12.05.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Pracowity jak pszczoła.

Dzisiaj zachęcam do zgłębienia informacji o pracowitym owadzie. Czy wiecie, o kim mowa- Pracowity jak …. (pszczoła).

1.Praca z ilustracją ,,Owady”

Na zamieszczonym obrazku z owadami odszukajcie pszczołę, spróbujcie rozpoznać także pozostałe owady, odszukajcie podobieństwa i różnice w ich wyglądzie.Owady2.,,Z kamerą wśród pszczół”- oglądanie filmu edukacyjnego, rozmowa na temat ,,Co wiem o pszczołach”

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

3.,,Jaki jest miód ?” – zabawa badawcza. Spróbujcie określić kolor, smak i konsystencję miodu (słodki, miękki, lepki, ciągnący) poprzez zabawę z rodzicami. Jeżeli miód jest płynny to zabawa ,,kto pierwszy zliże miód z talerzyka?” Jeżeli miód się skrystalizował zabawa ,,kto pierwszy posmaruje kromkę chleba miodem?”

4. ,,Zakodowany obrazek”- pokoloruj według wzoru, a zobaczysz, jakie zwierzę ukryło się na obrazku Pszczoła

5. Starszaki- karta pracy str. 17.

6. Zabawy z j. angielskim

Powtarzamy nazwy owadów w języku angielskim https://www.youtube.com/watch?v=DViQ0ZhNGig

Następnie łączymy owady z ich nazwami. Bugs

Pozdrawiam p. Sonia

Propozycja Pani Dyrektor: 12.05.2020

Temat tygodnia: Co w trawie piszczy?

Propozycje zabaw na dzień 11.05.2020 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Wycieczka na łąkę.

1.Na wiosennej łące- oglądanie edukacyjnego programu dla dzieci przedstawiającego świat przyrody i ekologii pt. ,,Wędrówki Skrzata Borówki”.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Rozmowa na temat roślin oraz mieszkańców łąki.

2. O jakich kwiatach mowa w zagadkach. Rozwiąż je.

https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-kwiatach/

3. Mieszkańcy łąki- zabawa w sylaby.Łąka- sylaby

4. Ł jak łąka- wyróżniamy spółgłoskę ,,ł” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie Spółgłoska ł

5. Starszaki- karta pracy str. 16.

6. Zabawy z j. angielskim Bugs-owady.

Nauka nowych słów https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs&feature=youtu.be

Naciskając obrazki sprawdźcie, czy pamiętacie słówka po angielsku.

https://www.anglomaniacy.pl/insectsDictionary.htm

 

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 11.05.2020

gimnastyka paluszkowa

Miłego dnia, p. Monika

_______________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 08.05.2020 r. (piątek)

Temat dnia: Podróż do Wielkiej Brytanii.

1. PowitanieKubuś
Cześć! Jestem Waszym przyjacielem, dobrze mnie znacie. Nazywam się Kubuś Puchatek. Słyszałem od ptaków ze Stumilowego Lasu, że Smerfy lubią podróżować po różnych krajach Europy. Zapraszam Was do mojej ojczyzny: do Wielkiej Brytanii. Wielka Brytania jest innym krajem niż te, które do tej pory odwiedziliście. Mój kraj jest wyspą, oznacza to, że wokół niego jest woda, ale nie małe jezioro, tylko ogromny ocean, po którym pływają ogromne statki.

2. Poznajemy mapę Wielkiej Brytanii
Mam dla Was zadanie:
-poszukajcie na mapie Wielką Brytanię.

-pokażcie na mapie te państwa, które już odwiedziliście oraz swoją ojczyznę Polskę.

3. Poznajemy zwyczaje Anglików
Chciałbym żebyście trochę poznali Wielką Brytanię i jej mieszkańców.
Wiecie, że jestem wielkim łakomczuchem, więc zacznę od jedzonka.
Anglicy jadają trzy główne posiłki dziennie:
-śniadanie :to miseczka płatków, kawałek tostu, oraz sok pomarańczowy lub kawa.
– wiele dzieci w szkołach, przedszkolach oraz ludzie w pracy jadają lunch. Zazwyczaj jest to kanapka lub jakiś owoc i napój.
-obiad jedzą późnym wieczorem. W Wielkiej Brytanii mówimy po angielsku i bardzo się cieszę, że w przedszkolu też uczycie się języka angielskiego.
Najważniejszym miastem, czyli stolicą Wielkiej Brytanii jest Londyn. Byłem tam parę razy z Krzysiem i moimi przyjaciółmi- chyba ich znacie? Bardzo mi się podobało w tym mieście. Jak tylko dojechaliśmy do Londynu to zaraz pobiegliśmy zobaczyć Pałac Buckingham. Tam mieszka królowa. Tak, tak w Wielkiej Brytanii panuje królowa, ma na imię Elżbieta i ma złotą koronę i karetę i mieszka w najprawdziwszym pałacu, w którym jest aż 650 pokoi. Pałac

No więc szybko wsiadamy do piętrowego, czerwonego autobusuAutobus

i jedziemy pod ten pałac, ale niestety królowej nie zobaczymy. Ma ona tyle pracy, że nie zawsze jest w swoim pałacu.

Ale za to możemy zobaczyć królewskich gwardzistów, czyli strażników królowej: mają czerwone marynarki i strasznie wysokie czapy z czarnego futra. Zawsze o 14 przed pałacem jest zmiana warty.

4. Oglądanie prezentacji multimedialnej, rozmowa na jej temat Prezentacja-o-Wielkiej-Brytanii

Kolorowanie flagi Wielkiej Brytanii.Flaga
5. Zwiedzamy Londyn
Teraz zapraszam Was do zwiedzenia Londynu, stolicy Wielkiej Brytanii. Jedziemy zobaczyć Big Ben: jest to dzwon na bardzo wysokiej wieży. Na tej samej wieży znajduje się największy w Wielkiej Brytanii zegar: ma 4 tarcze i wskazówki o długości 4 metrów.
Obok Big Bena jest Parlament: to taki Wasz sejm, w którym wybrani przez ludzi rządzą krajem.Big Ben

Zabawa dydaktyczna ,,Która godzina?” https://www.matzoo.pl/zerowka/ktora-godzina_48_344

6. Kolorowanka Londyn London

Dom z figur geometrycznych dla starszaków- karta pracy str.15

Zabawy z językiem angielskim

Dziś poruszaliśmy się po Wielkiej Brytanii autobusem , dlatego spróbujcie zaśpiewać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=zFHBfFAmcbc

Pokolorujcie także czerwony autobus Bus

Pozdrawiam p. Sonia

Gimnastyka paluszkowa 08.05.2020

https://www.youtube.com/watch?v=Qx11vVXsZ1I

Pozdrawiam serdecznie p. Monika

Propozycje zabaw na dzień 07.05.2020 r. (czwartek)

Temat dnia: Podróż do Holandii.

1.Oglądanie bajki pt. ,,O żółtym tulipanie” na podstawie opowiadania M. Różyckiej

https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE

Rozmowa z dzieckiem na temat treści bajki:

-O jakim kwiatku opowiadała bajka?

-Gdzie mieszkał tulipan? -Kto pomógł tulipanowi?

2.Zapoznanie z krajem pochodzenia tulipanów-Holandią:

-pokazanie dziecku na mapie Europy Holandii

-zapoznanie z flagą, rozmowa nt. kolorów, układu pasów (czerwony, biały, niebieski) Holandia flaga

-odszukanie na mapie stolicy Holandii – odczytanie nazwy miasta (Amsterdam).

Mówi się, że Holandia ma dwie stolice. Rodzic wyjaśnia, dlaczego w Holandii do dziś jest król i królowa. Holandia jest monarchią parlamentarną, to znaczy, że głową państwa jest król. Siedziba dworu i rządu znajduje się w Hadze, a stolicą państwa i siedzibą parlamentu jest Amsterdam, dlatego właśnie mówi się, że Holandia ma dwie stolice

3.Zagadki- poznanie innych elementów charakterystycznych dla Holandii poprzez rozwiązywanie zagadek:

Zagadka ,, Ulubiony pojazd Holendrów”.

Choć nie ma silnika i nie trzeba mu benzyny.

Możesz nim przemierzać: góry, łąki, doliny, ścieżyny.

Ten pojazd kierownicę i ramę ma,

gdy nogami pokręcisz, ruszą koła dwa. (rower)

Ulubionym pojazdem Holendrów jest rower. Rowerów jest w tym kraju dwa razy więcej niż samochodów. Rowery, tak jak u nas samochody mają swoje parkingi. Popularny rower to ,,holenderka”. Rowery w Holandii

Zabawa ruchowa ,,Rowerki” https://www.youtube.com/watch?v=xPO73ZN-VoQ

Podczas słuchania piosenki ,,Rowerek” dziecko kładzie się na plecach i naśladuje jazdę rowerem, a gdy muzyka milknie ( rodzic zatrzymuje muzykę) dziecko odpoczywa leżąc na plecach.

Zagadka ,,Kwiaty Holandii”

Różnobarwne kwiaty

na rabatce rosną,

tulą się do siebie

dasz je pani wiosną. (tulipan)

Holandia nazywana jest to krajem tulipanów, ponieważ to właśnie tu hoduje się ich najwięcej. Holandia nazywana jest często ogrodem Europy. Oprócz tulipanów można spotkać tu również wiele innych pięknych kwiatów: hiacynty, krokusy, lilie, żonkile.

Zabawa plastyczna ,,Tulipan”. Pokoloruj, a następnie wytnij tulipana.Tulipan..

Zagadka słowna ,,Wiatrak”- oprócz pięknych kwiatów można jeszcze coś zobaczyć na holenderskich polach.

Co to widać za potwory,

coś jakby wentylatory.

Już wam mówię, kto to taki,

nie potwory, lecz…(wiatraki)

Chociaż ma skrzydła fruwać nie może

cały jest z drewna ,dawniej mielił zboże (wiatrak)

Holandia słynie z wiatraków. Jest ich tutaj bardzo dużo. Wiatraki nie tylko mielą mąkę, ale również odprowadzają wodę z kanałów w stronę morza. Kiedyś wiatraki były również domami, w których mieszkali ludzie. Od stuleci używano wiatraków do osuszania pól i wypompowywania wody z kanałów i rowów. Ramiona wiatraków mogą się ciągle obracać, bo w Holandii wiatr wieje przez cały rok.Wiatraki

,,Wiatraczek”- praca plastyczna, przestrzenna. Na podstawie filmu dziecko z pomocą rodzica tworzy wiatraczek https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

lub wiatrak holenderski (przykład na zdjęciu).wiatrak holenderski

Zabawy z j. angielskim ,,Pojazdy”

Powtórz słownictwo związane z pojazdami na podstawie piosenki, pokaż jak poruszamy się tymi pojazdami.

https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c

,,Pojazdy”- połącz nazwy pojazdów z ilustracjami.Travel

Pozdrawiam p.Sonia

Propozycje zabaw na dzień 06.05.2020 r. (środa)

Temat dnia: Wycieczka do Francji.

1.Spotkanie z Czerwonym Kapturkiem Czerwony Kapturek

Czerwony Kapturek wita się z dzieckiem mówiąc „Bonjour”.  Opowiada dziecku, że szła do babci, ale się zgubiła i teraz nie wie, gdzie jest. Zadaniem dziecka jest podanie nazwy kraju, w którym mieszka (Polska), pokazanie go na mapie Europy i wskazanie flagi Polski.

Następnie Czerwony Kapturek mówi, że jego kraj to Francja –  rodzic pokazuje na mapie Europy Francję oraz flagę Francji.

Przybliża dziecku wiadomości z czego słynie Francja:

-STOLICA – PARYŻ

-LUWR (muzeum sztuki) ,

-WERSAL (najpiękniejszy i największy pałac w Europie wybudowany za czasów króla Ludwika XIV),

-BAŚNIOPISARZ Charles Perrault – autor: Czerwonego Kapturka , Śpiącej Królewny, Kota w butach, Kopciuszka i Paluszka

-KUCHNIA FRANCUSKA – żabie udka, ślimaki, bagietki, ciasteczka francuskie, sery i wina

2. Oglądanie bajki pt. ,,Vipo poznaje świat”. https://www.youtube.com/watch?v=w4uWqV6fDCU

Rozmowa na jej temat:

– Jak ma na imię pies?

– Jak nazywa się stolica Francji?

-Dla kogo Paryż jest ulubionym miejscem?

-Jakie są przysmaki Francji?

-Jak nazywa się słynny wyścig rowerowy we Francji?

-Jakie kolory ma flaga Francji?

3.Francuski przysmak ,,Ser”- dziecko częstuje się serem, następnie wykonuje zadania matematyczne przy pomocy patyczkówMyszka i serek

 

4. Budujemy wieżę Eiffla – zabawa konstruktywna. Spróbuj zbudować ze swoich ulubionych klocków wysoką wieżę.

Wieża Eiffla – jest symbolem Paryża, ma już ponad sto lat i mierzy 300 metrów. Jest zbudowana z metalu. Na sama górę można pojechać windą i podziwiać panoramę całego Paryża.

Teraz spróbuj narysować wieżę Eiffla z litery A. Wieża Eiffla

5. Flaga Francji- kolorowanka Francja flaga

Pozdrawiam p. Sonia