Smerfy
Wychowawca: Sonia Płaczek
Propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania(29.03.2021 r.)
Tematyka tygodniowa: „Wielkanoc”
Temat dnia: „Wielkanocne przysmaki”
- Poranna gimnastyka dla smyka.
- ,,Wielkanocne pyszności” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej.
W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały
bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych.
– A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba
i jajek!
– Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto.
Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci.
– Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia.
Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy
kącik wielkanocny.
– Ale fajny pomysł – zawołał Kamil.
Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak
mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem.
Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki.
– Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po
babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek.
– Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą
takie dobre.
– Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze
mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół
i prawdziwe pyszności.
Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę.
Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.
3. Rozmowa z dzieckiem na podstawie opowiadania:
− Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
− Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
− O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
− Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?
4. Zadanie ,,Wielkanocny stół”.
Narysujcie dziecku na kartce stół. Następnie poproście, aby wykonało polecenia:
– na środku stołu narysuj baranka;
– narysuj zajączka po prawej stronie babki, a kurczątko z lewej strony czerwonego wazonu;
– w czerwonym wazonie narysuj bazie;
– na obrusie narysuj:
*kolorowe pisanki;
* po prawej stronie żonkile;
* po lewej stronie krokusy.
Wielkanocne dobble by Ola M on GeniallyZabawy z j. angielskim Easter- Wielkanoc
6. Poznajemy i powtarzamy nowe słownictwo związane z Wielkanocą
7. Easter Egg– zabawa grafomotoryczna. Dziecko poprawia po śladzie wzorki na jajku, tak, aby stało się wielkanocną pisanką- easter egg
Pozdrawiam p.Sonia
Propozycje zabaw na dzień 26.10 2020 r. (poniedziałek)
Dzień dobry kochani, wybierzecie się dzisiaj razem z Skrzatem Borówka na wycieczkę do lasu
Myślę, że wycieczka Wam się podobała?
1.Spróbujcie teraz naśladować leśne zwierzątka zabawa ruchowa
2. Sprawdźcie, czy dobrze znacie leśne zwierzątka
3. Spróbujcie wykonać swoją składankę lasu
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
p. Monika
Zajęcia i zabawy z językiem angielskim.
Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Teraz powtórz przybory szkolne.
W przedszkolu poznaliśmy takie jak: pencil, pencil case , rubber, ruler, crayon, glue, book, board, scissors
Jak poprawnie wymówić nazwy przyborów?- proponuję skorzystać z internetowego słownika diki:
Można także powtórzyć poprzez zabawę School subjects:
https://www.youtube.com/watch?v=_tr896y6clM
Na zakończenie karta pracy w języku angielskim- pokoloruj przybory szkolne Przybory szkolne
Pozdrawiam p.Sonia
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Propozycje zabaw na dzień 23.10. 2020 r. (piątek)
Temat dnia: Leśna przygoda
- Wysłuchanie wiersza „Może zobaczymy” – poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzika, zająca, lisa, sarny. Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
Może zobaczymy- Helena Bechlerowa
Idźmy leśną ścieżką
Cicho, cichuteńko,
Może zobaczymy
Sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
Wiewióreczkę małą,
Jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
Nie gwiżdże, nie woła –
Może usłyszymy
Pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
Między gałązkami
Jakiś mały ptaszek,
Którego nie znamy.
I będzie nas witał
Wesoło piosenką.
Tylko idźmy lasem
Cicho, cichuteńko.
2. Rozmowa nt wiersza
– O jakim miejscu jest mowa w wierszu?
-Jak należy się w tym miejscu zachować?
-Dlaczego powinniśmy być tam cicho?
-Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?
3. Wierszyk z pokazywaniem Jest w lesie chateńka
4. Ćwiczenia z liczenia w podskokach – https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=305s
5. Policz leśne zwierzątka – Policz leśne zwierzątka – karta pracy Pozdrawiam p. Monika
Zajęcia i zabawy z językiem angielskim.
Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Następnie odpowiedz na pytanie:
-How are you? Powiedz i pokaż jak się dziś czujesz.
Do wyboru mamy znane nam zwroty z piosenki:
– I’m fine good/ great/wonderful/ not so good/ tired/sleepy/ not so good.
Teraz powtórz nazwy zabawek. W przedszkolu poznaliśmy takie zabawki jak: doll, car, train, teddy bear, bloks, puzzles, game
Jak poprawnie wymówić nazwy tych zabawek?- proponuję skorzystać z internetowego słownika diki:
Można także powtórzyć poprzez zabawę z Fun Kids English:
https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E
Na zakończenie zachęcam do policzenia zabawek w języku angielskim
Pozdrawiam p. Sonia
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Propozycje zabaw na dzień 22.10. 2020 r. (czwartek)
Temat tygodnia: Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.
Temat dnia: Matematyka na 5.
1. ,,Zagadki pani Jesień”- rozwiązywanie zagadek.
,,Ma krótkie nóżki i malutki ryjek,
Chociaż nosi igły, nigdy nic nie szyje”
(jeż)
,,Kiedy przyjdzie wiosna, stopi śnieg i lód
On zbudzi się ze snu i spyta o miód”
(niedźwiedź)
,,W dziupli swej na drzewie
Gdy nikt o tym nie wie,
Orzechów zapasy zbiera na złe czasy”
(wiewiórka)
,,Mam długie uszy i zwinnie skaczę,
Zmykam przez pola, gdy psa zobaczę”
(zając)
,,Spadają z drzewa żółte, czerwone,
Wiatr je niesie w tę i w tamtą stronę”
(liście)
,,Jak się ta pora roku nazywa która,
Po lecie przybywa”
(jesień)
2. Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab, wyróżnianie głoski w nagłosie (na początku):
– jesień
– jeż
– zając
– las
– borsuk
– wiewiórka
3. Opowiadanie pt. ,,Zimowe zapasy zwierząt”.
Dziecko otrzymuje 10 kredek- manipuluje nimi, odpowiada na pytania rodzica np.:
– Ile jest kredek?
-Która kredka jest pierwsza, zaczynając liczenie od strony lewej?
-Która kredka, od strony lewej, jest druga, trzecia, ostatnia?
Rodzic czyta opowiadanie, dziecko słucha i manipuluje kredkami ( wykonuje działania):
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzęta spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, borsuk i myszka. Zwierzęta postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno. Wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo.
-Dębie daj nam żołędzie- poprosiły zwierzęta.
-Mam 10 żołędzi, ale podzielę się z wami- odpowiedziało drzewo.
(Dziecko kładzie przed sobą 10 kredek)
Pierwsza poprosiła wiewiórka- Dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej jeden żołądź (1).
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 1 kredkę, odkłada na bok)
Następnie przyszedł borsuk i prosi- Dębie, dębie mocarny daj żołędzi do spiżarni i dąb dał dwa żołędzie.
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)
Później z prośbą wybrała się myszka i prosi- Dębie, dębie kolego daj żołędzi do domku i dąb dał dwa żołędzie.
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)
Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało żołędzi.
4.Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc?
– Czy dąb podzielił się ze zwierzętami?
– Ile żołędzi zostało dębowi ?
Dziecko przelicza, ile żołędzi zostało (5).
5.Cyfra 5- karta pracy 6.Zajęcia i zabawy z j. angielskim
Powtórzcie kolory śpiewając piosenkę, a następnie wykonajcie zadanie.
Link do piosenek poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
Pozdrawiam p. Sonia