BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Witam Was serdecznie

Propozycje zabaw i zajęć na dzień 29.03. 2021 r. (poniedziałek)

Temat dnia: Wielkanoc tuż, tuż

1 Posłuchajcie krótkiego opowiadania. 

Rodzic czyta opowiadanie i prosi, aby podczas słuchania utworu dziecko zapamiętało, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź dziecko może zapisać lub narysować.

” Bajeczka Wielkanocna” -Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęły wychylać się z pączków. -Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki- daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: -Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałązce siedziało już całe stadko puszystych, kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka- puk- puk i przygrzewało mocno. – Stuk- stuk- zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. – Najwyższy czas- powiedziało- to dopiero byłoby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. -Już czas, Wielkanoc za pasem- odpowiedziało Słońce- a co to by były za święta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś – Kogo? Kogo?- dopytywały się zajączek kicając po łące. – Kogo? Kogo?- popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. -Kogo?- Kogo?- szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. – Wstawaj śpioszku- mówiło- baś, baś, już czas baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń- dzeń, dzeń- dzeń. Zajączek z kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe kotki pierwsze zobaczyły, że to ” coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. Co to?- Co to?- zapytał zajączek. -Dlaczego tak dzwoni?- piszczał kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. – To już święta, święta, święta- szumiały wierzbowe kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami , nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek dzwoni dzwonkiem baranek,

a kurczątko z zającem podskakują na łące.

Wielkanocne kotki, robiąc miny słodkie, już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają

2.Rodzic rozmawia z dzieckiem Kogo najpierw obudziło Słońce? Kto był drugi, kto trzeci?….Dziecko odpowiada na pytania pokazując kartkę z narysowanymi lub napisanymi postaciami.

3. Zaśpiewajcie piosenkę o Wielkanocy. Już ją znacie bo uczyliśmy  się jej w przedszkolu.

Wielkanoc tuż, tuż…

4. Wykonajcie zadanie  – karta pracy – Pisanki

 

karta pracy do pobrania karta pracy pisanki

5. Czas na zabawę ruchową

Zabawa z mamą

6. Zachęcam was  do wykonania prostej pracy plastycznej Zajączek Wielkanocny

Potrzebna nam będzie do tego zadania: Twoja ręka;), kolorowa kartka, ołówek, nożyczki

1. Odrysujcie swoją rękę bardzo dokładnie…wytnijcie. Następnie Wytnij małą szczelinę obok małego palca tak jak na zdjęciu

2. Następnie złóż , ze sobą dwa palce tak aby były równe

3. A teraz wycinamy środkowy palec aby powstały uszy

4. Dorysujcie  oczka, nosek , buzię, łapki…..

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

p. Ala


 

Wychowawca: Alicja Niewolska


kubusie

Propozycje zabaw na dzień 26.10 2020 r.  (poniedziałek)

Dzień dobry kochani, wybierzecie się dzisiaj razem z Skrzatem Borówka na wycieczkę do lasu

 https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4&t=687s

Myślę, że wycieczka Wam się podobała?

1.Spróbujcie teraz naśladować leśne zwierzątka zabawa ruchowa

2. Sprawdźcie, czy dobrze znacie leśne zwierzątka

leśne zagadki

do lasu czy do zagrody

zwierzęta leśne i ich domy

3. Spróbujcie wykonać swoją składankę lasu

Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia

p. Monika i p. Ala

Zajęcia i zabawy z j. angielskim

Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Powtórzcie kolory śpiewając piosenki, a następnie wykonajcie zadanie. Link do piosenek poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

Karta pracy ,,Kolory” parasol

 

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Propozycje zabaw na dzień 23.10. 2020 r. (piątek)

Temat dnia: Leśna przygoda

  1. Wysłuchanie wiersza „Może zobaczymy” – poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzika, zająca, lisa, sarny. Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.

Może zobaczymy- Helena Bechlerowa

Idźmy leśną ścieżką

Cicho, cichuteńko,

Może zobaczymy

Sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

Wiewióreczkę małą,

Jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

Nie gwiżdże, nie woła –

Może usłyszymy

Pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

Między gałązkami

Jakiś mały ptaszek,

Którego nie znamy.

I będzie nas witał

Wesoło piosenką.

Tylko idźmy lasem

Cicho, cichuteńko.

2. Rozmowa nt wiersza

– O jakim miejscu jest mowa w wierszu?

-Jak należy się w tym miejscu zachować?

-Dlaczego powinniśmy być tam cicho?

-Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?

3. Wierszyk z pokazywaniem Jest w lesie chateńka

chatka wiersz

4. Ćwiczenia z liczenia w podskokach – https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=305s

5. Policz leśne zwierzątka – Policz leśne zwierzątka – karta pracykarta pracy pisankikarty-pracy-zwierzeta-lesne-14

Pozdrawiam p. Ala

________________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 22.10. 2020 r. (czwartek)

Temat tygodnia: Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.

Temat dnia: Matematyka na 5.

1. ,,Zagadki pani Jesień”- rozwiązywanie zagadek.

,,Ma krótkie nóżki i malutki ryjek,
Chociaż nosi igły, nigdy nic nie szyje”
(jeż)

,,Kiedy przyjdzie wiosna, stopi śnieg i lód
On zbudzi się ze snu i spyta o miód”
(niedźwiedź)

,,W dziupli swej na drzewie
Gdy nikt o tym nie wie,
Orzechów zapasy zbiera na złe czasy”
(wiewiórka)

,,Mam długie uszy i zwinnie skaczę,
Zmykam przez pola, gdy psa zobaczę”
(zając)
,,Spadają z drzewa żółte, czerwone,
Wiatr je niesie w tę i w tamtą stronę”
(liście)

,,Jak się ta pora roku nazywa która,
Po lecie przybywa”
(jesień)

2. Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab, wyróżnianie głoski w nagłosie (na początku):

– jesień
– jeż
– zając
– las
– borsuk
– wiewiórka

3. Opowiadanie pt. ,,Zimowe zapasy zwierząt”.

Dziecko otrzymuje 10 kredek- manipuluje nimi, odpowiada na pytania rodzica np.:

– Ile jest kredek?

-Która kredka jest pierwsza, zaczynając liczenie od strony lewej?

-Która kredka, od strony lewej, jest druga, trzecia, ostatnia?

Rodzic czyta opowiadanie, dziecko słucha i manipuluje kredkami ( wykonuje działania):
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzęta spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, borsuk i myszka. Zwierzęta postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno. Wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo.

-Dębie daj nam żołędzie- poprosiły zwierzęta.

-Mam 10 żołędzi, ale podzielę się z wami- odpowiedziało drzewo.

(Dziecko kładzie przed sobą 10 kredek)

Pierwsza poprosiła wiewiórka- Dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej jeden żołądź (1).

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 1 kredkę, odkłada na bok)

Następnie przyszedł borsuk i prosi- Dębie, dębie mocarny daj żołędzi do spiżarni i dąb dał dwa żołędzie.

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)

Później z prośbą wybrała się myszka i prosi- Dębie, dębie kolego daj żołędzi do domku i dąb dał dwa żołędzie.

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)

Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało żołędzi.

4.Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc?
– Czy dąb podzielił się ze zwierzętami?
– Ile żołędzi zostało dębowi ?

Dziecko przelicza, ile żołędzi zostało (5).

5.Cyfra 5- karta pracy cyfra 5

Pozdrawiam p. Ala i p. Monika


religia