BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Wychowawca: Alicja Niewolska


kubusie

Propozycje zabaw na dzień 26.10 2020 r.  (poniedziałek)

Dzień dobry kochani, wybierzecie się dzisiaj razem z Skrzatem Borówka na wycieczkę do lasu

 https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4&t=687s

Myślę, że wycieczka Wam się podobała?

1.Spróbujcie teraz naśladować leśne zwierzątka zabawa ruchowa

2. Sprawdźcie, czy dobrze znacie leśne zwierzątka

leśne zagadki

do lasu czy do zagrody

zwierzęta leśne i ich domy

3. Spróbujcie wykonać swoją składankę lasu

Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia

p. Monika i p. Ala

Zajęcia i zabawy z j. angielskim

Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Powtórzcie kolory śpiewając piosenki, a następnie wykonajcie zadanie. Link do piosenek poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI

Karta pracy ,,Kolory” parasol

 

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Propozycje zabaw na dzień 23.10. 2020 r. (piątek)

Temat dnia: Leśna przygoda

  1. Wysłuchanie wiersza „Może zobaczymy” – poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzika, zająca, lisa, sarny. Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.

Może zobaczymy- Helena Bechlerowa

Idźmy leśną ścieżką

Cicho, cichuteńko,

Może zobaczymy

Sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy

Wiewióreczkę małą,

Jak wesoło skacze

z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie

Nie gwiżdże, nie woła –

Może usłyszymy

Pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa

Między gałązkami

Jakiś mały ptaszek,

Którego nie znamy.

I będzie nas witał

Wesoło piosenką.

Tylko idźmy lasem

Cicho, cichuteńko.

2. Rozmowa nt wiersza

– O jakim miejscu jest mowa w wierszu?

-Jak należy się w tym miejscu zachować?

-Dlaczego powinniśmy być tam cicho?

-Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?

3. Wierszyk z pokazywaniem Jest w lesie chateńka

chatka wiersz

4. Ćwiczenia z liczenia w podskokach – https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=305s

5. Policz leśne zwierzątka – Policz leśne zwierzątka – karta pracykarty-pracy-zwierzeta-lesne-14

Pozdrawiam p. Ala

________________________________________________________________________________

Propozycje zabaw na dzień 22.10. 2020 r. (czwartek)

Temat tygodnia: Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.

Temat dnia: Matematyka na 5.

1. ,,Zagadki pani Jesień”- rozwiązywanie zagadek.

,,Ma krótkie nóżki i malutki ryjek,
Chociaż nosi igły, nigdy nic nie szyje”
(jeż)

,,Kiedy przyjdzie wiosna, stopi śnieg i lód
On zbudzi się ze snu i spyta o miód”
(niedźwiedź)

,,W dziupli swej na drzewie
Gdy nikt o tym nie wie,
Orzechów zapasy zbiera na złe czasy”
(wiewiórka)

,,Mam długie uszy i zwinnie skaczę,
Zmykam przez pola, gdy psa zobaczę”
(zając)
,,Spadają z drzewa żółte, czerwone,
Wiatr je niesie w tę i w tamtą stronę”
(liście)

,,Jak się ta pora roku nazywa która,
Po lecie przybywa”
(jesień)

2. Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab, wyróżnianie głoski w nagłosie (na początku):

– jesień
– jeż
– zając
– las
– borsuk
– wiewiórka

3. Opowiadanie pt. ,,Zimowe zapasy zwierząt”.

Dziecko otrzymuje 10 kredek- manipuluje nimi, odpowiada na pytania rodzica np.:

– Ile jest kredek?

-Która kredka jest pierwsza, zaczynając liczenie od strony lewej?

-Która kredka, od strony lewej, jest druga, trzecia, ostatnia?

Rodzic czyta opowiadanie, dziecko słucha i manipuluje kredkami ( wykonuje działania):
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzęta spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, borsuk i myszka. Zwierzęta postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno. Wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo.

-Dębie daj nam żołędzie- poprosiły zwierzęta.

-Mam 10 żołędzi, ale podzielę się z wami- odpowiedziało drzewo.

(Dziecko kładzie przed sobą 10 kredek)

Pierwsza poprosiła wiewiórka- Dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej jeden żołądź (1).

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 1 kredkę, odkłada na bok)

Następnie przyszedł borsuk i prosi- Dębie, dębie mocarny daj żołędzi do spiżarni i dąb dał dwa żołędzie.

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)

Później z prośbą wybrała się myszka i prosi- Dębie, dębie kolego daj żołędzi do domku i dąb dał dwa żołędzie.

(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)

Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało żołędzi.

4.Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc?
– Czy dąb podzielił się ze zwierzętami?
– Ile żołędzi zostało dębowi ?

Dziecko przelicza, ile żołędzi zostało (5).

5.Cyfra 5- karta pracy cyfra 5

Pozdrawiam p. Ala i p. Monika


religia