Przyjaciele Kubusia Puchatka
Wychowawca: Alicja Niewolska
Propozycje zabaw na dzień 26.10 2020 r. (poniedziałek)
Dzień dobry kochani, wybierzecie się dzisiaj razem z Skrzatem Borówka na wycieczkę do lasu
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4&t=687s
Myślę, że wycieczka Wam się podobała?
1.Spróbujcie teraz naśladować leśne zwierzątka zabawa ruchowa
2. Sprawdźcie, czy dobrze znacie leśne zwierzątka
3. Spróbujcie wykonać swoją składankę lasu
Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia
p. Monika i p. Ala
Zajęcia i zabawy z j. angielskim
Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie.
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Powtórzcie kolory śpiewając piosenki, a następnie wykonajcie zadanie. Link do piosenek poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
https://www.youtube.com/watch?v=Asb8N0nz9OI
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Propozycje zabaw na dzień 23.10. 2020 r. (piątek)
Temat dnia: Leśna przygoda
- Wysłuchanie wiersza „Może zobaczymy” – poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzika, zająca, lisa, sarny. Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
Może zobaczymy- Helena Bechlerowa
Idźmy leśną ścieżką
Cicho, cichuteńko,
Może zobaczymy
Sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
Wiewióreczkę małą,
Jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
Nie gwiżdże, nie woła –
Może usłyszymy
Pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
Między gałązkami
Jakiś mały ptaszek,
Którego nie znamy.
I będzie nas witał
Wesoło piosenką.
Tylko idźmy lasem
Cicho, cichuteńko.
2. Rozmowa nt wiersza
– O jakim miejscu jest mowa w wierszu?
-Jak należy się w tym miejscu zachować?
-Dlaczego powinniśmy być tam cicho?
-Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?
3. Wierszyk z pokazywaniem Jest w lesie chateńka
4. Ćwiczenia z liczenia w podskokach – https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=305s
5. Policz leśne zwierzątka – Policz leśne zwierzątka – karta pracy
Pozdrawiam p. Ala
________________________________________________________________________________
Propozycje zabaw na dzień 22.10. 2020 r. (czwartek)
Temat tygodnia: Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.
Temat dnia: Matematyka na 5.
1. ,,Zagadki pani Jesień”- rozwiązywanie zagadek.
,,Ma krótkie nóżki i malutki ryjek,
Chociaż nosi igły, nigdy nic nie szyje”
(jeż)
,,Kiedy przyjdzie wiosna, stopi śnieg i lód
On zbudzi się ze snu i spyta o miód”
(niedźwiedź)
,,W dziupli swej na drzewie
Gdy nikt o tym nie wie,
Orzechów zapasy zbiera na złe czasy”
(wiewiórka)
,,Mam długie uszy i zwinnie skaczę,
Zmykam przez pola, gdy psa zobaczę”
(zając)
,,Spadają z drzewa żółte, czerwone,
Wiatr je niesie w tę i w tamtą stronę”
(liście)
,,Jak się ta pora roku nazywa która,
Po lecie przybywa”
(jesień)
2. Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab, wyróżnianie głoski w nagłosie (na początku):
– jesień
– jeż
– zając
– las
– borsuk
– wiewiórka
3. Opowiadanie pt. ,,Zimowe zapasy zwierząt”.
Dziecko otrzymuje 10 kredek- manipuluje nimi, odpowiada na pytania rodzica np.:
– Ile jest kredek?
-Która kredka jest pierwsza, zaczynając liczenie od strony lewej?
-Która kredka, od strony lewej, jest druga, trzecia, ostatnia?
Rodzic czyta opowiadanie, dziecko słucha i manipuluje kredkami ( wykonuje działania):
Pewnego jesiennego dnia, gdy słoneczko jeszcze mocno przygrzewało zwierzęta spotkały się w lesie koło dębu, a była to wiewiórka, borsuk i myszka. Zwierzęta postanowiły, że będą bawić się w berka. Nagle poczuły się bardzo zmęczone i usiadły obok dębu. Po chwili zawiał silny wiatr, słońce zakryło się chmurami, liście zaczęły opadać z drzewa, zrobiło się bardzo zimno. Zwierzątka przypomniały sobie, że już pora zbierać zapasy na zimę- niestety na to było już za późno. Wpadły na pomysł, żeby poprosić o pomoc drzewo.
-Dębie daj nam żołędzie- poprosiły zwierzęta.
-Mam 10 żołędzi, ale podzielę się z wami- odpowiedziało drzewo.
(Dziecko kładzie przed sobą 10 kredek)
Pierwsza poprosiła wiewiórka- Dębie mój miły żołędzie mi się śniły, daj żołędzi i dąb dał jej jeden żołądź (1).
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 1 kredkę, odkłada na bok)
Następnie przyszedł borsuk i prosi- Dębie, dębie mocarny daj żołędzi do spiżarni i dąb dał dwa żołędzie.
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)
Później z prośbą wybrała się myszka i prosi- Dębie, dębie kolego daj żołędzi do domku i dąb dał dwa żołędzie.
(Dziecko wykonuje działanie- zabiera 2 kredki, odkłada na bok)
Dąb był bardzo starym, ale dobrym drzewem gdyż podzielił się z każdym zwierzątkiem w taki sposób, że jeszcze mu zostało żołędzi.
4.Rozmowa na temat opowiadania.
– Gdzie zwierzątka bawiły się w berka?
– Jakie zwierzątka bawiły się w berka?
– Do kogo udały się o pomoc?
– Czy dąb podzielił się ze zwierzętami?
– Ile żołędzi zostało dębowi ?
Dziecko przelicza, ile żołędzi zostało (5).
Pozdrawiam p. Ala i p. Monika