BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Grupa Przyjaciele Kubusia Puchatka – gr dzieci 5,6 letnich
wychowawczyni – Alicja Niewolska

Propozycje zabaw na dzień 08.04.2020 r. (środa)

Temat dnia: Wielkanoc tuż, tuż

  1. Słuchanie wiersza Wielkanoc

Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy

Upiekliśmy z ciasta, baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.

Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,

wszystkie kolorowe – bardzo się cieszymy

W glinianym wazonie bazie i żonkile,

a na nich z papieru kurczątka przemiłe

Krótka rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów

  1. Co powinno znaleźć się w koszyczku Wielkanocnym

Co powinno znaleźć sie w koszyczku wielkanocnym

  1. Zabawa logopedyczna „Ćwiczenia języka”

ćwiczenia języka – koło fortuny

  1. Piosenka Wielkanocna

piosenka

Pytania do treści piosenki

– jakie znaki tradycyjnej Wielkanocy zostały wymienione w tej piosence? (mazurki, koszyki pełne pisanek, baranki, bazie kotki, palemki, baby z lukrem, lany poniedziałek).

– Pobawcie się do piosenki – tańcząc, klaszcząc, itp.

  1. Wielkanocne zagadki

– Jajka ozdabiane, pięknie malowane. (pisanki)

– Pośrodku pisanek, stoi bielutki cukrowy… (baranek)

– Znajdziesz w niej bazie, bukszpan, roślin wiele. Tydzień przed Wielkanocą, święcisz ją w kościele. (palma)

– Pyszna zupa- pierwsza klasa, jest w niej jako, jest kiełbasa! (żurek)

– Dłuższe ma uszy, jeszcze dłuższy skok! Na słodkości od niego czekasz cały rok! (zajączek)

– Żółciutka kuleczka co wychodzi z jajeczka. (kurczaczek)

– Pyszne ciasto na święta podane, najlepiej smakuje lukrem polane ! (babka wielkanocna)

– Z ziarnami lub biały, najlepszy jest świeży. A jego kromeczka też w koszyku leży. (chleb)

– W ten dzień woda wokoło się leje. Każdy z nas, choć mokry, co chwila się śmieje. (śmigus- dyngus)

  1. Krótkie rymowanki wielkanocne

– Wielkanocny baranek beczał cały….. (ranek)

– Pisanki kolorowe, żółte i… ( np. różowe, pomarańczowe, brązowe, fioletowe)

– Na grządce kurka czyści sobie… (piórka)

  1. Podziel nazwy obrazków na sylaby

karta pracy – sylaby

sylaby – wersja do kolorowania

Pozdrawiam Pani Ala

Język angielski 08.04.2020
Kubusie, dziś mam dla was propozycję wielkanocnej gry :)
Zanim zaczniecie przygotujcie kredki, nożyczki i klej. Stwórzcie swój własny pionek :)
Powtórzcie słówka związane z Wielkanocą oraz piosenkę „Fluffy bunny”.
Gra i szablon pionków: eastergameboard
Gra polega na poruszaniu się za pomocą własnego pionka po jajkach. Rzucacie kostką i idziecie do przodu o taką ilość jajek ile wypadło oczek na kostce. Gdy staniecie na jajku:
lose a turn – tracicie kolejkę
clap your hands – klaszczecie
stand up and hop like a bunny – skaczecie jak zajączek
hop back to the egg with the heart – skaczecie z powrotem na jajko z sercem
hop to the closest egg with a carrot – skaczecie na najbliższe jajko z marchewką
roll a 5 and move ahead to the circle – rzuć jeszcze raz kostką jeśli wyrzucisz 5 przechodzisz na jajko z kołem
hop ahead to the egg with the triangle – przejdź na jajko z trójkątem
roll a 3 and get an extra turn – rzuć ponownie kostką jeśli wypadnie 3 masz dodatkową kolejkę
20140409_174017-1024x745
Dajcie znać na grupie na facebook’u kto wygrał!
Pozdrawiam :)

Propozycje zabaw na dzień 07.04.2020 r. (wtorek)

Temat dnia: Wielkanocny Zajączek

  1. Zabawa rozwijająca logiczne myślenie O czym myślę?

Rozpocznijcie od rozmowy na temat symboli Świąt Wielkanocnych, wymiencie je razem z dzieckiem (pisanka, kurczak, koszyczek, baranek, zajączek, babka wielkanocna, mazurek….)  Najpierw Rodzic opowiada o tym, o czym myśli (np. zajączek) wymieniając cechy tak żeby dzieci zgadły, co to (np. ma mięciutkie futerko, wąsiki, malutki ogonek i przynosi dzieciom prezenty na wielkanoc….) Potem zmiana ról – dziecko opowiada a Rodzic zgaduje.

2. Świąteczne puzzle

Mozecie wydrukować obrazki poniżej lub wykorzystać ilustracje lub kartki świąteczne. Potnijcie je na ok 8-10 części. poproście by dziecko złożyło obrazek i nakleiło na kartce.

obrazek z zajączkiem docx

3. Zabawa muzyczno – ruchowa

zabawa muzyczno-ruchowa

4. Świąteczna gra MEMORY

gra memory

5. Chętne dzieci mogą wykonać Zajączka z papieru, który umili wam święta

zajączek

zajączek

6. Podczas robienia zajączka możecie posłuchać piosenki

piosenka o zajączku

Miłej zabawy

Pozdrawiam Pani Ala

Język angielski 07.04.2020
Dzień dobry Kubusie!

Wielkanoc coraz bliżej. Dziś, proszę powtórzcie słownictwo, a następnie nauczymy się piosenki:) Posłuchajcie:

Oto tekst i proponowane układ:

Fluffy bunny x2                                (przykładamy obie ręce z wytkniętymi dwoma palcami do głowy, udajemy zajączka)

Fluffy chick  x2                                  (dłonie przykładamy do ramion, udajemy kurczaczka)

Jump into the basket                        (robi jeden duży podskok)

Quick, quick, quick  /2  //2               ( uderzamy trzy razy w kolana, obiema rękami)

W Wielkiej Brytanii bardzo popularną zabawą jest polowanie na jajka.

Egg hunt – „polowanie” na jajka

W niedzielny poranek dzieci szukają czekoladowych jajek schowanych przez rodziców w ogrodzie. Wygrywa dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej łakoci.

Przygotowałam dla was karty na których ukryte są jajka. Na pierwszej stronie w kolorowance jest schowane aż 10 jajek! Znajdźcie je wszystkie. Na drugiej karcie podążając po śladach odnajdziecie jajka. Policzcie je :)

egghunt-pdf

 Powodzenia!! :)

 Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Mam nadzieję że nie nudzicie się w domu.

Zajęcia na dzień 06.04.2020 r.

Temat dnia: Wielkanocne pisanki

W zeszłym tygodniu dowiedzieliście się skąd się biorą jajka.

Już niedługo Święta Wielkanocne i te jajka potrzebne Wam będą do zrobienia wspólnie z rodzicami kolorowych pisanek. Pisanka to jeden z najważniejszych symboli Świąt Wielkanocnych

  1. Posłuchajcie krótkiego wierszyka o pisankach

Pisanki. D. Gellner

Patrzcie, ile na stole leży pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy

i leży na stole grzecznie, by się nie potłuc

przypadkiem w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki nie są do jedzenia!

Z pisanek się wyklują

Świąteczne życzenia.

  1. Krótka rozmowa w oparciu o wiersz

– co to są pisanki?

– jak możemy je ozdobić?

– komu możemy złożyć świąteczne życzenia? W jaki sposób?

  1. Posłuchajcie piosenki o pisankach

piosenka o pisankach

  1. Zanim będziecie robić pisanki, policzcie wszystkie jajka.

Zadanie poniżej pozwoli wam poćwiczyć dodawanie w zakresie 10

dodawanie w zakresie 10

  1. Pora na mały relaks -„Masażyk” –Rodzice wykonują go dzieciom, następnie dzieci rodzicom.

Na grzędzie kurka  mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła jej się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia palcami- kropki)

Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)

 I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

  1. Wspólnie z Rodzicami zróbcie pisanki według własnego pomysłu. Możecie też skorzystać z pomysłów poniżej

pomysł na pisanki

pomysł na pisanki

pomysł na pisanki

  1. Dla chętnych do wydrukowania pisaki, które można pokolorować lub wykleić plasteliną

pisanki

Miłej zabawy

Pozdrawiam Was serdecznie Alicja Niewolska

Język angielski 06.04.2020
Witajcie Kubusie, przed nami święta. Przygotowałam dla was kilka zabaw o tematyce wielkanocnej.
Słownictwo jakiego będziemy potrzebować do naszych zabaw w tym tygodniu:
easter-bunny-3266864
Pobawmy się w echo :) Drodzy rodzice pokażcie proszę dziecku obrazek z jednym ze słówek np. pisanki. Wypowiedzcie głośno nazwę ukazanego elementu, np. easter eggs. Zadaniem dziecka jest naśladowanie echa: kilkukrotne powtórzenie usłyszanego wyrazu, za każdym kolejnym razem coraz ciszej. Możecie pokazywać gestem, że powtórzenia powinny być coraz cichsze. Na koniec zabawy zapytajcie dziecko, ile razy wypowiedziało dane słowo. Pokażcie na palcach liczbę, którą otrzymacie w odpowiedzi, i poproście o podanie jej przez dziecko w j. angielskim.

Wymowa: https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

Wytnijcie z dziećmi kolorowe jajka (2 rozmiary – duże i małe). Dzieci mogą ozdobić jajeczka według swojego własnego pomysłu. Pobawcie się w nazwanie kolorów jajek i określanie które jajko jest duże (big), a które małe (small).
 Miłej zabawy :)

 

Drodzy Rodzice
Pamiętamy, że nie każdy z Was musi mieć przygotowanie pedagogiczne, dlatego w dalszym ciągu zabawy i zajęcia będę tak konstruować by Was zbytnio nie obciążać.
Wykorzystajcie czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola na większe usamodzielnienie. Pozwólcie diecku samemu się ubrać, przygotować do snu i pozwólcie na te czynności w których często z powodu pośpiechu dzieci są wyręczane.
Oczekujcie też większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania…
Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy, na czytanie… W ten sposób będziecie wzbogacali słownictwo swojego dziecka.
Zaproponujcie dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe i pamiętajcie, że dziecko wszechstronnie się rozwija poprzez naturalną formę jaką w wieku przedszkolnym jest zabawa.
Możecie też korzystać z edukacyjnych programów telewizyjnych, jak np. „Domowe Przedszkole” – to skierowany do najmłodszych dzieci wirtualny bezpłatny kanał edukacyjny w ramach projektu eSzkoła na platformie vod.tvp.pl. w godzinach od 9:00 do 13:00. https://eszkola.tvp.pl/
Drogie Kubusie. Witam Was w poniedziałek 06.04. 2020 r
Do świąt zostało zaledwie kilka dni, dlatego dzisiaj proponuję Wam wykonanie koszyczka wielkanocnego na słodkości lub pisanki.
Koszyczek będziemy robić etapami.
1. Najpierw należy wydrukować schemat.
2. Po wydrukowaniu wycinamy elementy i tniemy tylko po liniach ciągłych, bo te przerywane to miejsca w których będziemy zaginać koszyczek. Niektóre elementy możemy wyciąć z kolorowego papieru. Koszyk może być w innym odcieniu niż uszy, pyszczek czy nosek. Wybór zależy o Was.
króliczek3
3.Sklejamy zagięte boki ( tak jak jest pokazane na zdjęciu ), doklejamy uchwyt koszyczka i pozostałe elementy. Możecie dodać ruchome oczka, a jeśli nie macie to pozostaje zrobienie ich samemu lub doklejenie papierowych.
króliczek4króliczek1
Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam
Pani Halinka