BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Krasnoludki

Krasnoludki – gr. dzieci 3, 4 letnich
wychowawczyni – Pani Monika Świtała
pomoc wychowawcy- Katarzyna Szymiczek

Witam! Oto propozycje zabaw na dzisiaj.08.04.2020

Temat: Wielkanocne baby.

ciasta-wielkanocne-baby-mazurki-serniki.775752

1.Wielkanoc- uważne słuchanie wiersza D. Gellnerowej

„Wielkanoc”

Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
– Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha!

2. Rozmowa na temat wiersza

– Kto występował w wierszu?

– Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole?

-Co robił baranek?

-Co robiły baby wielkanocne?

3. Zabawa ,,Ciasto” przy muzyce (wg pedagogiki zabawy Klanzy)-naśladowanie pieczenia ciasta: ucierania margaryny, wrzucania jajek, wyrabiania, pieczenia i częstowania gości.
Dzieci przy muzyce naśladują ruchy rodzica.

download

https://www.facebook.com/watch/?v=552650964898251

4. Praca plastyczno-techniczna: zadaniem jest ozdobienie tekturowego talerzyka ( może być wycięte koło) a potem poskładanie z części pociętej babeczki (ciastka) i naklejenie na talerzu.  (Można wycinać z gazet wielkanocne ciasta).Ten temat jest dobrą okazją do zaproszenia naszych dzieci do kuchni, aby pomogły nam przygotować ciasta wielkanocne. Niech razem z nami pieką babki i mazurki wielkanocne. Dobrej zabawy!

 Pozdrawiam Monika Świtała

 Witam Krasnoludki w środę 08.04.2020 r.

Dzisiaj zapraszam do wesołej zabawy z zajączkiem.Słowa  do tej zabawy zamieszczam poniżej. Obok znajdziecie również opis jakie ruchy można wykonywać w trakcie zabawy.  Na filmiku zobaczycie najpierw zajączka a potem zabawę powtarza pani i dziewczynka na scenie, przyjrzyjcie się jak one się bawią w tę zabawę.
1. Zając długie uszy ma        rączki do góry i w dółi pokazują uszy zająca
    Tra la la, tra la la                                 klaszczemy w dłonie
 Nosek słodki, oczka dwa                  pokazujemy nosek oczka
   Hopsa, hopsa, sa                      ręce na biodra i podskakujemy
2. Każdy zając skacze – hop       podskok na obydwu nóżkach
   hop, hop, hop, hop, hop, hop    podskoki
  Jeden skok, drugi skok               2  podskoki
   Teraz wszyscy hop!                    wyskok z klaśnięciem w obydwie  rączki
Życzę wesołej zabawy. Gdy wrócimy do przedszkola będziemy się razem bawić w tę zabawę. Pozdrawiam
Pani Halinka
Język angielski 08.04.2020
Krasnoludki, dziś mam dla was propozycję wielkanocnej gry :)
Zanim zaczniecie przygotujcie kredki, nożyczki i klej. Stwórzcie swój własny pionek :)
Powtórzcie słówka związane z Wielkanocą oraz piosenkę „Fluffy bunny”.
Gra i szablon pionków: eastergameboard
Gra polega na poruszaniu się za pomocą własnego pionka po jajkach. Rzucacie kostką i idziecie do przodu o taką ilość jajek ile wypadło oczek na kostce. Gdy staniecie na jajku:
lose a turn – tracicie kolejkę
clap your hands – klaszczecie
stand up and hop like a bunny – skaczecie jak zajączek
hop back to the egg with the heart – skaczecie z powrotem na jajko z sercem
hop to the closest egg with a carrot – skaczecie na najbliższe jajko z marchewką
roll a 5 and move ahead to the circle – rzuć jeszcze raz kostką jeśli wyrzucisz 5 przechodzisz na jajko z kołem
hop ahead to the egg with the triangle – przejdź na jajko z trójkątem
roll a 3 and get an extra turn – rzuć ponownie kostką jeśli wypadnie 3 masz dodatkową kolejkę
20140409_174017-1024x745
Dajcie znać na grupie na facebook’u kto wygrał!
Pozdrawiam :)
Język angielski 07.04.2020
Dzień dobry Krasnoludki!
Wielkanoc coraz bliżej. Dziś, proszę powtórzcie słownictwo, a następnie nauczymy się piosenki:) Posłuchajcie:

Oto tekst i proponowane układ:

Fluffy bunny x2                                (przykładamy obie ręce z wytkniętymi dwoma palcami do głowy, udajemy zajączka)

Fluffy chick  x2                                  (dłonie przykładamy do ramion, udajemy kurczaczka)

Jump into the basket                        (robi jeden duży podskok)

Quick, quick, quick  /2  //2               ( uderzamy trzy razy w kolana, obiema rękami)

W Wielkiej Brytanii bardzo popularną zabawą jest polowanie na jajka.

Egg hunt – „polowanie” na jajka

W niedzielny poranek dzieci szukają czekoladowych jajek schowanych przez rodziców w ogrodzie. Wygrywa dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej łakoci.

Przygotowałam dla was karty na których ukryte są jajka. Na pierwszej stronie w kolorowance jest schowane aż 10 jajek! Znajdźcie je wszystkie. Na drugiej karcie podążając po śladach odnajdziecie jajka. Policzcie je :)

egghunt-pdf

Powodzenia :)

Język angielski 06.04.2020

Witajcie Krasnoludki, przed nami święta. Przygotowałam dla was kilka zabaw o tematyce wielkanocnej.
Słownictwo jakiego będziemy potrzebować do naszych zabaw w tym tygodniu:
 easter-bunny-3266864
Pobawmy się w echo :) Drodzy rodzice pokażcie proszę dziecku obrazek z jednym ze słówek np. pisanki. Wypowiedzcie głośno nazwę ukazanego elementu, np. easter eggs. Zadaniem dziecka jest naśladowanie echa: kilkukrotne powtórzenie usłyszanego wyrazu, za każdym kolejnym razem coraz ciszej. Możecie pokazywać gestem, że powtórzenia powinny być coraz cichsze. Na koniec zabawy zapytajcie dziecko, ile razy wypowiedziało dane słowo. Pokażcie na palcach liczbę, którą otrzymacie w odpowiedzi, i poproście o podanie jej przez dziecko w j. angielskim.

Wymowa: https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

Wytnijcie z dziećmi kolorowe jajka (2 rozmiary – duże i małe). Dzieci mogą ozdobić jajeczka według swojego własnego pomysłu. Pobawcie się w nazwanie kolorów jajek i określanie które jajko jest duże (big), a które małe (small).
 Miłej zabawy :)
Dzień dobry moje Kochane Krasnoludki oraz Drodzy Rodzice
maxresdefault
Zachęcam do włączenia się w akcje.
Jest akcja! Żeby podnieść na duchu pielęgniarki i lekarzy w naszym szpitalu. Pani psycholog prosiła, żeby zrobić taką akcję- dzieci mogą namalować dla nich laurki, kolorowe obrazki. Na pewno zrobi się im miło i pomoże w tym trudnym czasie, kiedy dostaną coś wesołego od dzieciaków. Laurki można zanieść do sklepu u Kalisza koło starego cmentarza lub zeskanować laurkę i wysłać na sklosek@zoz.wodzislaw.pl
DSC_6205
Zadanie na 06.04.2020
Przeczytajcie dziecku krótki wierszyk a potem dzieci niech odpowiedzą na kilka pytań.”Wielkanocny koszyczek”- Zbigniew DmitracaW małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:Chleb i wędlina,
Kilka pisanek
Oraz cukrowy
Mały baranek.Drożdżowa babka,
Sól i ser biały,
I już jest pełny
Koszyczek mały…Pytania do treści wiersza:
⦁ Jakie święta nadchodzą?
⦁ Do czego wkładamy jedzenie?
⦁ Co powinno znaleźć się w Wielkanocnym koszyczku?
⦁ Co robimy z pełnym koszyczkiem?Dla chętnych dzieci propozycja zadania do wykonania:
Możesz zrobić również dowolnego Zajączka
9917f6e7ddbd201003b6f15c3ea169f0
12-bunny-crafts-1

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWvlwgnIEZms&psig=AOvVaw3PPWUGHuMty5m5AqxmLImT&ust=1586185558884000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCIiwj8_I0egCFQAAAAAdAAAAABAR

Pozdrawiam życzę miłego dnia
Monika Świtała

 

 

 

  Witam moje Kochane Krasnoludki zadanie na 07.04.2020

 Zawsze wiem, że lubicie wierszyki i chętnie odpowiadacie na pytania.

Poproście rodziców o przeczytanie i kilka odpowiedzi a potem miła zabawa.

08debe0d40ed9e93bd562e1eab94

M. Terlikowskiej „Śmigus–dyngus”

Wie o tym Tomek i Ewa,
Że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
Oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
Dla żartu.
Dla śmiechu.
Troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
I wszystkich was deszczem
Poleje?

 

Objaśnienie znaczenia słów „śmigus-dyngus”,

Jakie osoby występowały w wierszyku?

Czy lubicie śmigus dyngus?

 

 

Chętne dzieci jeżeli maja drukarkę mogą wydrukować i pokolorować

Pozdrawiam Monika Świtała

Kolorowanka

Witam Krasnoludki  wtorek 07.04.2020 r
Dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia wiosennej  bajki, której bohaterem będzie Krasnal Hałabała. Zwróćcie uwagę na to:
– jakie zwierzątka spotkał krasnal na swoim pierwszym spacerze wiosennym?
Pytanie zadajemy dziecku przed i powtarzamy po obejrzeniu bajki. Dodatkowo pytamy się:
– czym poczęstowała krasnala wiewiórka?
 – kto pomógł mu wrócić do swojego domku?
Proponuję Wam także przepis na fajną zabawę. Oto on:

PRZEPIS NA ZABAWĘ

Sprawdzamy jakie rodzaje makaronu mamy w domu. Wysypujemy na płaski talerz i łączymy wszystkie razem. Tworzymy i układamy makaronowe pomysły na wybranym kolorze bloku. Możecie spróbować ułożyć niektóre zwierzątka z bajki, np: bociana, jeża itp Gotowe!

Życzhttps://www.youtube.com/watch?v=BM1INy6tikgę miłej zabawy.

Pani Halinka