BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Gumisie

Wychowawca: Lidia Zielonka

Pomoc wychowawcy: Krystyna Czekała, Julia Sokołowska – Balarin


 

 

gumisie



 

22 listopada obchodzimy „Dzień Kredki”. Rysowanie to wielka frajda i ważny trening dla małego dziecka. Do tego uczy twórczego myślenia. Za pomocą kredki najmłodsi mogą wyrazić to, co myślą, czują i o czym marzą.
W poniedziałek Gumisie wspólnie świętowały „Dzień Kredki”. Celem zabawy było zapoznanie i utrwalenie kolorów, integracja grupy, kształcenie sprawności manualnych, doskonalenie umiejętności liczenia oraz reakcji na sygnał dźwiękowy. Dzieci wysłuchały piosenki pt. „Kolorowe kredki”, dopasowywały obrazki do odpowiednich kolorów kredek, określały kolory, przeliczały kredki, ozdabiały je według własnego pomysłu. Dzień ten był bardzo kolorowy i wesoły.

received_822513788523642received_116704490135570


 

Dzisiaj w grupie Gumisie było wesoło i kolorowo, a to za przyczyną parasoli. Bawiliśmy się tańcząc z parasolkami, wykorzystaliśmy je w zabawach ruchowych. Później liczyliśmy kropelki na parasolkach.

received_210794467078665 received_2836730293315895 received_1246761575698598 received_829071624591896 received_375252950456516 received_724746311728111


 

W dniu 10.11. 2020r. w grupie GUMISIE odbyło się „Pasowanie na Przedszkolaka” . Dzieci śpiewały piosenki, grały na instrumentach, tańczyły i wykonały wiele ciekawych zadań. Na koniec przeszły przez ” bramę przedszkola” i zostały przez Panią Dyrektor pasowane na Przedszkolaka.

 

zdjęcie na strone

IMG-20201110-WA0110

Witamy w gronie przedszkolaków i życzymy radosnych chwil spędzonych z przyjaciółmi na nauce i zabawie.

Serdecznie gratulujemy: panie Lidka i Krysia.

Serdecznie dziękuję rodzicom za przygotowanie „słodkich niespodzianek” dla dzieci.

DRODZY RODZICE
W dniu 10.11.2020 r. we wtorek w grupie GUMISIE odbędzie się „ Pasowanie na Przedszkolaka”. Bardzo proszę, żeby dzieci w tym dniu były ubrane odświętnie. Pasowanie odbędzie się bez udziału Rodziców. Zdjęcia oraz filmik z uroczystości będzie na stronie Przedszkola.

mama

 

 

 

26.10.2020r.

Propozycje zabaw na poniedziałek.

Witam serdecznie ! W tym tygodniu poznamy las i jego mieszkańców.

1.Na początek: zabawa orientacyjno –porządkowa „Bukieciki z liści”.

Dziecko wiruje po pokoju. Gdy Rodzic powie stop zatrzymuje się i słuchają jaka liczbę poda opiekun. Następnie pokazuje taką liczbę paluszków jaką podał opiekun. Można przygotować liście prawdziwe lub wycięte z z gazety, kolorowego papieru. Zachęcam do wycinania same dzieci.

2.Zabawa z liśćmi.
Dzieci biorą po dwa liście i ustawiają się w rozsypce . Zadaniem ich jest rozłożenie liści zgodnie ze wskazówkami, które podaje Rodzic.

Lecą liście, lecą liście
Tu i tam,
Jeden listek mam na głowie,
Drugi w ręce mam.

Lecą liście, lecą liście
Tu i tam,
Jeden upadł tuż przede mną,
Drugi z tyłu mam

Lecą liście, lecą liście
Tu i tam,
Jeden listek upadł z boku,
drugi w ręce mam.

Lecą liście, lecą liście,
Tu i tam,
Jeden listek mam wysoko,
Drugi nisko mam.

3.„Liczymy listki”
Rodzic podaje dziecku zadanie. Dziecko słucha instrukcji i układa tyle listków ile mówi Rodzic. Np. Z drzewa spadły trzy listki żółte i 2 brązowe. Ile listków spadło z drzewa? Dzieci 5-letne i chętne poznają liczbę i cyfrę 2.

4. „Mały i duży listek”
Rodzic pokazuje dziecku listki ; mały i duży, dzieci używają określeń mały i duży liść.

5. Opowieść ruchowa „Wyprawa do lasu” ( w tle odgłosy natury)

Treść opowiadania:
W piękny, jesienny dzień, gdy na niebie świeciło słońce dzieci wybrały się do lasu .(Marsz po pokoju)
W lesie rosło bardzo dużo wysokich i niskich drzew ( Wspinanie na palcach, pochylanie się).
Wiał delikatny wiatr i poruszał gałązkami drzew ( naśladowanie gałązek na wietrze)
Siedziały na nich ptaki, gdy usłyszały dzieci, to przestraszone odfrunęły ( naśladowanie odlotu ptaków)
Dzieci wędrowały dalej i napotkały wiele kolorowych liści, zaczęły je zbierać, jeden po drugim.
Nagle nadciągnęły ciemne chmury i zaczął padać mocny deszcz- dzieci zabrały liście i schowały się pod drzewko.
Ulewa minęła i dzieci wracały do domu przeskakując kałuże.

5.Dzisiaj w lesie poznamy drzewa. Przypominam, że w lesie rosną drzewa liściaste i iglaste.

Zobaczcie jakie. Możecie drzewa wspólnie z rodzicami zobaczyć w książkach.

 

Poznamy drzewa liściaste:

drzewa liściaste

 

 

A teraz iglaste.

Drzewa-liglaste

 

Spróbujcie powiedzieć, czym różnią się te drzewa.

 

Możecie zobaczyć film o drzewach. ( nieobowiązkowy)

https://www.youtube.com/watch?v=0hmNEBVPy_M

 

6.A teraz narysujcie las jesienią.

7.A może wybierzecie się z rodzicami na spacer do lasu.

Miłego dnia. Pani Lidka

 

 

 

 

 

23.10.2020r. Piątek

Oto propozycje zabaw na dzisiaj:

Temat: Zabawy z Panem Czasem

1.Razem – osobno – zabawa ruchowo-integracyjna.

Na znak dziecko tańczy z opiekunem, na przerwę chodzi sam po cichu.                                                                                                                                                                                               2.Opowiedz swój sen – wypowiedzi dzieci; rozwijanie pamięci i wyobraźni.

Chętne dzieci opowiadają swoje sny. Rodzic tworzy spokojną i bezpieczną atmosferę poprzez aktywne słuchanie i życzliwe zachęcanie do wypowiedzi.

3. Już dzień! – zestaw ćwiczeń porannych.( zabawy z czwartku)

4.  „Każdy imię swoje ma, każdy imię swoje zna. Grzecznie dzisiaj tu siedzimy, swoje imię podzielimy”. Dziecko  wymienia swoje imię, dzieląc je na sylaby.

5. Dla dzieci 5-letnich oraz chętnych.

Rozwiązywanie rebusa fonetycznego: „Podanie tematu zajęć”. Dzieci dzielą na sylaby nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach, różnicują pierwsza głoskę, dokonują syntezy wymienionych przez rodzica poszczególnych głosek i podają, jaki jest temat zajęcia: zebra, ekran, gitara, aparat, rower- zegar.

zegar                                                                                                                                                                             

6. Zabawa słuchowa: Cyku-cyku”- rozwiązywanie zagadek słuchowych. Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami, przez chwile słuchają dochodzących odgłosów. Otwierają oczy i opowiadają, co słyszały. Dzieci naśladują usłyszane dźwięki

7. „Po co, ludzie wymyślili zegary?”- poszukiwanie odpowiedzi na pytanie. Dziecko odpowiadają tak jak chce.

8.„Zegary” – zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi. Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w zegary. Dzieci będą naśladować na zmianę, wielki zegar stojący, mały zegar ścienny i maleńki zegarek noszony na ręku. Na sygnał wielki zegar- dzieci wołają bim- bom, przenosząc ciężar ciała z boku na bok. Na sygnał– mały zegar, dzieci wołają tik-tak, poruszając się po pokoju marszowym krokiem. Na sygnał – maleńki zegarek, dzieci biegają po pokoju wołając: tiku-tiku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 9.Co po czym? – zabawa dydaktyczna, sekwencje czynności.

Rodzic  przygotowuje kilka zestawów zadaniowych według własnych pomysłów i dostępnych

materiałów, np. do mycia rąk, szykowania kanapki, przygotowania kakao, segregowania  piłek, zmiatania.

Po omówieniu zadań i nazwaniu kolejnych czynności

dzieci wykonują wybrane zadania:

– mycie rąk – mydlenie dłoni, spłukanie, wycieranie ręcznikiem;

– kanapka z dżemem – smarowanie chleba masłem, nałożenie dżemu;

– kakao – wsypanie kakao do kubka, zalanie mlekiem, mieszanie;

– segregowanie piłek – wyjęcie piłek ze zbiorczego pojemnika, rozłożenie do trzech małych pojemników;

– zamiatanie – zmiatanie śmieci na jedno miejsce, zebranie na szufelkę, wysypanie do kosza.

Uświadamiamy dzieciom, że te czynności trwają. A zegar nam pokazuje ten czas.

10.Zabawa słownikowa: „Co robi czas?”- dzieci wspólnie poszukują odpowiedzi na pytanie: co robi czas?

11.Zegary nie zawsze wyglądały tak jak dzisiaj. Zobaczcie:

https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8

12.A teraz spróbujcie sami wykonać.

https://www.youtube.com/watch?v=K6zaItWbcBc

13.Odpocznijcie i zobaczcie bajeczkę o zegarkach.

https://www.youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs

 

Miłego odpoczynku. Pani Halinka i Pani Lidka

 

 

22.10.2020r. czwartek.

Serdecznie witam moje przedszkolaki. Dzisiaj zabieram Was w Krainę Snu. Oto propozycje zabaw.

Temat: Co się dzieje, gdy śnimy?

Drogie przedszkolaki nie zapomnijcie o dobrym śniadanku i porannej toalecie. A teraz zapraszam do zabawy.

1.Słoneczko i żabki – zabawa z elementem skoku

Dzieci skulone na dywanie – śpiące żabki – czekają na dotknięcie słońca. Rodzic jest słoneczkiem i dotyka dłońmi do pleców dzieci, które – obudzone – zaczynają swobodnie skakać.

2.Wczoraj wieczorem… – swobodne wypowiedzi.

Dzieci kończą zdanie: Wczoraj wieczorem…, opowiadając o czynnościach z poprzedniego dnia. Chętne dzieci mogą też próbować naśladować te czynności, o których mówią.

3. Już dzień! – zestaw ćwiczeń porannych.

Dzieci siedzą.

Pobudka – ćwiczenia rozluźniające.

Dzieci rozciągają ręce i nogi, powtarzają kilka razy napięcie i rozluźnienie. Powoli oklepują ciało: od stóp do ud, ręce od dłoni do ramion, brzuch, plecy, na koniec delikatnie głowę i twarz.

Droga do przedszkola – marsz ze zmianą tempa.

Dzieci maszerują po obwodzie koła w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Najpierw powoli, bo jest jeszcze wcześnie, a na hasło: Mało czasu! – szybkim krokiem. Zmiana tempa powtarza się kilka razy.

Wszyscy coś robią – zabawa naśladowcza.

– Auta – dzieci poruszają się w zmiennym tempie w różnych kierunkach, tak żeby się nie zderzać – jeżdżą bezpiecznie.

– Kopanie dołków – dzieci wykonują rytmiczne skłony i wyprosty, naśladując kopanie łopatą.

– Pieski – czworakowanie w różnych kierunkach.

– Na lotnisku – dzieci naśladują startujące i lądujące samoloty, od kucnięcia do biegu na palcach i odwrotnie.

4. O śpiochu i porannym ptaszku – słuchanie opowiadania Joanny Krzyżanek i rozmowa

dotycząca jego treści oraz doświadczeń dzieci.

O śpiochu i porannym ptaszku

Była środa. Mały, milutki domek wypełniała jeszcze poranna cisza. Większość jego mieszkańców spała. Tylko wróble głośnym ćwierkaniem witały nowy dzień. Najwcześniej obudziła się Lusia, którą babcia nazywała porannym ptaszkiem. Krzątała się cicho, aby nikogo nie obudzić. Minęło zaledwie pół godziny, a śpiący dom zaczął tętnić życiem. Każdy domownik już coś robił. Tylko Filip jeszcze spał jak suseł. Niestety, codziennie się to powtarzało. Chłopiec był wielkim śpiochem. I bardzo trudno było go rano dobudzić.

– Ćwir, ćwir! Ciekawe, kto dzisiaj obudzi Filipa.

Ćwir, ćwir! – ćwierkały ciekawskie wróble. Na odpowiedź nie musiały długo czekać. W tym dniu cała rodzina Wafelków postanowiła obudzić chłopca.

Przygotowała dla śpiocha aż dwie pobudki. Pobudkę numer jeden rodzinka nazwała „żabką”, a pobudkę numer dwa – „domową orkiestrą”. Wszyscy cichutko weszli do pokoju i rozpoczęli pierwszą z nich. Wypuścili ze słoika siedem zielonych żab, które zaczęły skakać po kołdrze, poduszkach i piżamie Filipa. Największa z nich usiadła na jego nosie.

– No, teraz na pewno się obudzi – pisnęła ucieszona Lusia.

Cała rodzina oczekiwała tego z napięciem. A Filip? Filip, co prawda, otworzył oczy, ale zamiast wyskoczyć z łóżka, uśmiechnął się do zielonego stworka i powiedział:

– Zielonych snów, żabciu! – Po czym przewrócił się na drugi bok i zasnął. Wszyscy byli rozczarowani. Nie mieli wyjścia – przystąpili do realizacji drugiego planu pobudkowego. Tato wykrzykiwał, babcia śpiewała, mama piszczała, dziadek grał na trąbce,

Trampek szczekał, Pelasia miauczała, a Lusia udawała, że jest kaczką, i wołała:

– Kwa, kwa, kwa!

W pokoju zrobił się taki hałas, że nawet ciekawskie wróble odfrunęły z parapetu. A Filip jak spał, tak spał. Długo jednak nie wytrzymał. Po kilku chwilach wyskoczył z łóżka niczym sprężynka i wykrzyknął:

– No, dobrze, już wstaję. Tylko przestańcie tak hałasować!

Ucieszona rodzinka spełniła życzenie chłopca i poszła przygotować śniadanie. Zaspany Filip przeciągnął się i wolno poczłapał do łazienki. Starannie umył twarz, szyję i uszy. Dokładnie wyszorował zęby, uczesał włosy. Popatrzył na swoje odbicie w lustrze i tajemniczo się uśmiechnął. W tym czasie rodzina Wafelków zdążyła jużpościelić łóżka, ubrać się i zjeść śniadanie.

– Gdzie jest Filip? – zapytała nagle Lusia. – Co on tak długo robi w łazience?

– Może coś mu się stało? – zaniepokoiła się babcia.

– Chodźmy do łazienki, sprawdzimy, o co chodzi – zadecydował dziadek.

I już po chwili przed łazienką stali wszyscy zatroskani domownicy: babcia, dziadek, mama, tata,

Lusia, Trampek i Pelasia. A tymczasem z łazienki dochodziły dziwne odgłosy.

– Tam dzieje się coś niedobrego, ktoś atakuje naszego Filipa – wykrzyknęła mama.

Nie zwlekając, otworzyła drzwi i weszła do środka. Za nią do łazienki wturlała się reszta rodziny. Jakież było zdziwienie wszystkich, kiedy zobaczyli śpiącego w wannie Filipa.

– Co ty robisz? – zapytała Lusia.

– Walczę ze smokiem – odpowiedział chłopiec, który właśnie się przebudził.

Wszyscy parsknęli śmiechem. Tylko Filip miał dziwną minę…

Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje pytania, np.: Kto wstał najwcześniej? Jak rodzina chciała obudzić chłopca? Czy Filipa obudziły żaby?, pomagając dzieciom w ten sposób odtworzyć treść opowiadania z uwzględnieniem następstwa czasowego. Dzieci mogą też opowiedzieć o swoich doświadczeniach z porannym wstawaniem. W rozmowie z dziećmi warto wspomnieć o odpowiednim traktowaniu zwierząt.

ƒƒ5.Potrzebujemy snu i odpoczynku – zabawa dydaktyczna, rozbudzanie wyobraźni, karta pracy.(przygotowujemy czystą kartkę i kredki)

Na początek rodzic zachęca dziecko do swobodnego tańca przy wesołej muzyce. Na przerwę w muzyce dzieci biorą poduszki i szybko układają się do snu na dywanie. Po kilku powtórzeniach rodzic prowadzi rozmowę podsumowującą, pytając: Czy można było zasnąć? Co przeszkadzało?

Następnie prowadzi rozmowę na temat tego, co utrudnia zasypianie i odpoczynek (np. granie

w gry, oglądanie telewizji, hałas, światło), a co pomaga (muzyka relaksacyjna, kołysanki, czytanie bajki). Prowadzący pokazuje ilustrację śpiącego kotka i jeszcze raz zaprasza dzieci do położenia się na poduszkach, tym razem przy muzyce relaksacyjnej.

 

kot

Dzieci wyobrażają sobie miłe zdarzenia, myślą, o czym mógł śnić kot. Następnie rysują w kartach pracy sen kotka. ƒ

 

6.Przeciwieństwa – gra edukacyjna.

Gra polega na odnajdywaniu i łączeniu kart ilustrujących

przeciwieństwa: np.: jasno – ciemno, wysoki – niski, miękki – twardy, dzień – noc, dużo – mało,

smutny – wesoły, pusty – pełny itd.

Jeśli nie dysponujemy odpowiednimi kartami, można przeprowadzić zabawę w przeciwieństwa z wykorzystaniem plasteliny. Każde dziecko lepi dwie figurki obrazujące przeciwieństwa (np. słońce i księżyc, czarny i biały kot,długi i krótki wąż) i opisuje, co ulepiło i dlaczego.

7. Zapraszam Was do zabawy na świeżym powietrzu.

Pani Lidka