BIP
Archiwum
My na Facebooku

Liczniki agnat.pl

Biedronki

Wychowawca: Izabela Sosna

Pomoc wychowawcy: Honorata Czajka


 biedronki

Witajcie Biedroneczki!

Przesyłam propozycje zabaw na dzień  30.10.2020 Piątek

 

„Na dzień dobry” – zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

Temat Czas mija – zegar

Zegar biurowy na ścianę, Ø 22 cm, klasyczny

Czy wiecie co przedstawiają obrazki:

 

ZEGAR WISZĄCY MODEL THESEUS ANTYK REPLIKA | Dom & Mieszkanie \ Zegary antyczne (repliki) Dom & Mieszkanie |  Zegar komodowy Pave - Wnętrza VOX      Zegar nauka czasu 24h   ZG2D ZEGAR BUDZIK DREWNIANY + TERMOMETR LED | Sklep Centerdi.pl Zegar cyfrowy z wyświetlaczem i alarmem, sterowany radiem czarny JVD RB9075.1 - www.zegarki-diament.pl

Posłuchajcie wiersza

Słuchanie wiersza L. Łącz Duży chłopiec.

Minął rok i jestem duży
Nie boję się nawet burzy!
I na sankach jeździć umiem,
polecenia już rozumiem,
które mi wydaje tata,
Żebym, nie był fajtłapa!

W zeszłym roku byłem mały,
dziewczynki się ze mnie śmiały,
że się boję deszczu, śniegu-
teraz mogę iść na biegun.
Bo w tym roku jestem duży,
nie boję czego się nie bał się nawet burzy!

 

Odpowiadanie na treść  wysłuchanego wiersza:

-jaki był chłopczyk w wierszu

–  co umiał robić

 

Zegary” – zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi.

Rodzic zaprasza dzieci do zabawy w zegary. Dziecko będzie naśladować na zmianę, wielki zegar stojący, mały zegar ścienny i maleńki zegarek noszony na ręku. Na sygnał wielki zegar- dziecko woła bim- bam, przenosząc ciężar ciała z boku na bok. Na sygnał – mały zegar, dziecko woła tik-tak, poruszając się po pomieszczeniu marszowym krokiem. Na sygnał – maleńki zegarek, dziecko biega po pomieszczeniu wołając: tiku-tiku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Mały i duży miś drewniany 9612635086 - Allegro.pl

Pokażcie rodzicom który miś jest duży a który mały?

Zabawa „Jestem duży – jestem mały”

Dzieci pokazują swoim ciałem, jakie są duże – stoją na palcach, wyciągają ręce w górę, następnie pokazują, jakie są małe- wykonują przysiad.

 

Pozdrawiam p. Monika

 

 

 

 

Witajcie Biedroneczki!

Przesyłam propozycje zabaw na dzień . 29.10.2020 : Czwartek Marzenia

 

„Na dzień dobry” – zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

 

Spełniaj Marzenia | Warto żyć!

Opowieść ruchowa Dzień z nocą wędrują.
Dzieci interpretują ruchowo tekst.

Słońce wstaje, zaczyna się dzień
I moje zabawy rozpoczynają też się,
Słońce świeci przez cały dzień. A gdy zajdzie, kończy się dzień.
Wtedy właśnie zaczyna się noc.
Na niebie świeci księżyc
I gwiazdek moc.
Śpię ja, spisz i ty,
Wszyscy śpią.
Śpi też cały dom.
Noc się kończy.
Słońce wstaje- zaczyna się dzień.

Posłuchajcie pioseneczki

marzenia

Wiersz „ Marzenia” H. Niewiadomskiej 
Dzieci lubią mieć marzenia
Chcą, by były do spełnienia
Każde w Glowie ma guziczek
Taki mały, żółty pstryczek,
Co i m świat piękniejszy czyni
Od Krakowa aż do Gdyni
Krzysio chciałby być pilotem
Pstryk – już lata samolotem
Ewa – chce lekarzem zostać
Pstryk – już w białym kitlu postać
Kosmonautą chce być Jurek
Pstryk – i pędzi w kosmos, w górę
Lecz są również takie dzieci
Którym słońce słabiej świeci
Jacek co ma chorą nogę
Chciałby dosiąść hulajnogę
Julka, która słuch ma slaby
Chce usłyszeć szelest trawy
Ale wszystkie ich marzenia
Są z tym pstryczkiem do spełnienia
No, więc śmiało, przekręć pstryczek
A nóż właśnie dziś guziczek
 Rozmowa z dziećmi na temat przeczytanego wiersza. Zadawanie pytań:
• Co to są marzenia?
• Czy wy macie jakieś marzenia?
• Czy wszystkie się spełniają?

 

Narysujcie w chmurkach Wasze marzenie :

Można narysować dziecku chmurkę samemu

Kolorowanka do druku : chmurka marzenia

Moje marzenia - materiały do pracy z dzieckiem - Emocje Dziecka | Polish language, Education, Psychologist

 

Na zakończenie opowiedzcie wieczorem rodzicom o swoich marzeniach.

Dziecięce marzenia” – konkurs rozstrzygnięty, wpłynęło 116 prac | Tucholanin.pl

Pozdrawiam p. Monika

 

 

Witajcie Biedroneczki!

Przesyłam propozycje zabaw na dzień . 28.10.2020 środa: Chmurki

 

„Na dzień dobry” – zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

 

Jak powstają chmury? – eKorepetytor

Zagadki

Chodzi po niebie
mała albo duża
gdy skryje słońce
– świat się zachmurza.

( chmurka)

Płynie po niebie,
znasz ją i wiesz,
że gdy jest ciemna,
może być deszcz.

 ( chmurka)

Co to jest: w górze wielka nora?
Ma korytarze, ściany, jeziora!
Unoszą się w powietrzu,
chociaż nie mają skrzydeł.

( chmurka)

Płynie po niebie
mała lub duża,
gdy zakryje słońce,
świat się zachmurza.

( chmurka)

 Ponad ziemią i morzem
śmiało przelatuję,
nigdy nie startuję,
nigdy nie ląduję.

( chmurka)

letnie chmury | Rgbstock - darmowe zdjecia | micromoth | September - 14 - 2019 (2)

Chmury - Epodreczniki.pl

– jakie kształty mają chmury?
– jakie kolory mają chmury, z jakich chmur pada deszcz?

 

pokolorujcie dowolną chmurkę

Dla chętnych: można jeszcze  dowolną chmurkę wykleić papierem.

Zobaczcie bajeczkę o chmurce

Możecie również narysować na plecach rodziców paluszkiem chmurkę.

Szablony do druku - Dzieciaki w domu | Printable coloring pages, Printable coloring, Coloring pages

Pozdrawiam  miłej zabawy p. Monika

 

Witajcie Biedroneczki!

Przesyłam propozycje zabaw na dziś. 27.10.2020 wtorek

 

Kolor Żółty - Symbolika i znaczenie. Co oznacza kolor Żółty?

Temat:” Żółty jak słoneczko”

Oznacznik złączek, 40 x 16.5 mm, poliester, bez PVC, Kolor: żółty ESO 5 POLY.GELB A4-BOG. Weidmüller 1670380000 Zawarto | Zamów w Conrad.pl

1. „Na dzień dobry” – zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

2. Zagadki na rozpoczęcie:

Ten żółciutki owoc
bardzo kwaśny bywa,
rośnie w ciepłych krajach.
Jak się on nazywa. (cytryna)

Na drzewie dojrzewa,
żółta lub zielona,
brzuszek ma okrągły,
górą wydłużona. (gruszka)

Do rogala jest podobny
żółty kolor ma,
jest to owoc z ciepłych krajów.
Czy ktoś z was go zna? (banan)
Olbrzymia lampa,
co na niebie świeci.
Na całym świecie
i dla wszystkich dzieci. (słońce).

3. Czy wiecie jaki to kolor……- pokażcie rodzicom co jest w domu w kolorze żółty

4. Zobaczcie opowiadanie o kolorze żółtym

kolor żółty

5.Cz. Janczarski: „Piękne zwyczaje”

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:

Mówi dzień dobry, gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
Szumią dzień dobry, słonko kochane.
Gdy słonko chmurka zasłoni siwa,
Mówi przepraszam, potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła
dziękuję – szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
Dobranoc mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
dobranoc szumią z prawa i z lewa.

6.Rozmowa tematyczna wiersza:

Co mówi słonko na powitanie i na pożegnanie?
Co mówi chmurka, zasłaniając słonko?
Co szumią roślinki, gdy pokropi je ciepły deszczyk?

7. Zadanie dla chętnych narysujcie słoneczko lub pokolorować można

kolorowanka 

naklejka SŁOŃCE śr70cm OKNO WITRYNA ŚCIANA 5591932190 - Allegro.pl

Życzę  dużo zdrówka p. Monika

 

Witam wszystkie dzieci z grupy Biedronki

w poniedziałek 26.10.2020 r.

Dzień rozpoczniemy od zabawy:

1.Powitanka – utrwalenie form grzecznościowych.

Dziecko podchodzi do domowników i  wita się z każdym, np.przez podanie ręki,ukłon,przytulenie, używając form grzecznościowych: Dzień dobry. Jak się masz? Miło cię widzieć.

2. Zabawa muzyczno – ruchowa przy znanej dzieciom piosence: Jesienna orkiestra.

W trakcie zabawy dzieci demonstrują ruchem jej treść, tak jak robiły to w przedszkolu z nauczycielką

Jesienna orkiestra

3.Nasz dzień w przedszkolu

 Harmonogram dnia – omówienie harmonogramu przedszkolaka.

Dziecko  przypomina sobie plan dnia w przedszkolu z podziałem na pory: 

  • rano (przed śniadaniem),
  • przed południem (po śniadaniu)
  •  w południe 
  •  po południu 

Dzieci nazywają i opisują czynności, które wykonują w poszczególnych porach dnia, a chętne mogą też próbować naśladować te czynności.

4. Zabawa „Już dzień!”

  • ”Pobudka”- ćwiczenia rozluźniające –  dziecko leży na plecach, na hasło.”Pobudka”  dziecko rozciągają ręce i nogi, powtarzaj kilka razy napięcie i rozluźnienie. Następnie powoli siada i oklepuje ciało:od stóp do ud, ręce od dłoni do ramion, brzuch,plecy, na koniec delikatnie głowę i twarz.
  • Droga do przedszkola – marsz ze zmianą tempa. Dziecko maszerują po dywanie ( można wyklaskać dziecku miarowo rytm dłońmi), najpierw powoli, bo jest jeszcze wcześnie, a na hasło: Mało czasu! – szybkim krokiem. Zmiana tempa powtarzamy kilka razy.
  • Wszyscy coś robią – zabawa naśladowcza – pokazujemy dziecku jakiś ruch i jego zadaniem jest go odtworzyć. Potem zmiana – dziecko pokazuje swój wymyślony ruch, a my go naśladujemy

5. Dzień i noc – słuchanie fragmentów wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej i rozmowa o jego treści.

Dzień i noc

Odkąd Ziemia się obraca,

Dzień się w berka bawi z nocą –

Raz na niebie świeci słońce,

Raz gromady gwiazd migocą. (…)

Gdy leciutki, blady przedświt

Mrok rozprasza i przegania –

Z czarnej nocy, bez pośpiechu,

Świat powoli się wyłania. (…)

Zaterkocze raźno budzik:

„Wstawać! Dzień się już zaczyna!”

I po chwili ruch dokoła,

I poranna krzątanina.

Słońce już po niebie płynie

I ciekawie zerka z góry –

Psy biegają, skaczą koty,

Muczą krowy, gdaczą kury,

Ruch na drogach, na ulicach,

Jadą auta, mkną przechodnie,

Pełne szkoły i przedszkola,

Sklepy, biura i przychodnie.

Dzień na dobre się rozgościł.

Jest południe. O tej porze

Słońce wspina się najwyżej.

Wyżej wspiąć się już nie może. (…)

Po południu czas się dłuży,

Bo to taka dziwna pora,

Która ciągnie się najdłużej –

Od południa do wieczora.

Dzień się chyli ku końcowi,

Lekka mgła spowija Ziemię,

Coraz słabiej świeci słońce,

Coraz dłuższe rosną cienie… (…)

Szary półmrok się panoszy,

Nadszedł wieczór, zmierzch zapada…

Każdy myje się i czyści,

Bo spać brudnym nie wypada. (…)

Ciemno, ciemno, coraz ciemniej,

W końcu czarna noc zapadła.

Gdzieś przepadły domy, drzewa,

To noc rzeczom kształty skradła. (…)

Północ pełna jest tajemnic –

Tu coś skrzypnie, tam coś piśnie

Lub kształt dziwny się pojawi,

Gdy znienacka księżyc błyśnie…

I znów wszystko się powtarza… (…)

Dzień, noc, dzień, noc, dzień, noc, dzień, noc –

W czerni nocy, w blasku słońca

Rok za rokiem sobie płyną.

I tak będzie trwać bez końca.

Po wysłuchaniu wiersza dzieci wymieniają występujące kolejno pory dnia i zmiany, jakie w nich następują, odwołując się do treści wiersza. By utrwalić prawidłową kolejność pór dnia, rodzic obrazuje„wędrówkę” słońca ze wschodu na zachód przy pomocy piłki: trzymając piłkę z prawej strony ciała powoli podnosi aż nad głowę i opuszcza po lewej stronie ciała.

6.“Co na kiedy?” – klasyfikowanie przedmiotów.

Rodzic rozkłada na dywanie przedmioty,przybory wykorzystywane w różnych porach dnia – poduszka, piłka, szczoteczka do zębów, książka, buty, piżama, przytulanka,talerz, kubek, sztućce klocki, książeczki itp.Dziecko nazywa je i rozdziela według pory dnia, w której są używane. Uwaga! – niektóre przedmioty mogą pasować i do dnia, i do wieczora. Wybór zostawiamy dziecku.

7.Dzień i noc – zabawa plastyczna

Proszę przygotować dziecku:

  •  papierowy talerzyk ( a gdy nie mamy w domu, można wyciąć koło z białej kartki obrysowując talerz deserowy),
  • granatową oraz jasno niebieską kartkę ( porozrywać na małe fragmenty, położyć każdy kolor na osobnym talerzyku)
  • wyciąć 3 żółte gwiazdki, księżyc, słoneczko
  • 2 białe chmurki, można też kwiatek
  • mazakiem lub kredką narysować linię dzieląc koło na 2 połowy

Dziecko wykleja jedną połówkę koła jasno niebieskimi kawałkami (dzień), a drugą granatowymi (noc). Następnie w odpowiedniej połówce naklejka księżyc i gwiazdki…. chmurki, kwiatek,itd

po wykonaniu pracy przelicza: ile jest gwiazdek, ile chmurek, można też poprosić dziecko, aby ułożyło tyle klocków, np; żółtych ile jest gwiazdek lub białych, ile jest chmurek.

Można też zadać pytanie: a czego jest najwięcej? najmniej? tyle samo?

przykładowe prace dzieci: Dzień i noc

dzień i noc praca plastyczna

 

Pozdrawiam, p. Halinka

 

 

 

 

Piątek 23.10.2020

Serdecznie witam moje przedszkolaki zapraszam Was do zajęć : Dla każdego coś zdrowego

Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne Porządki pana Języczka – usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Pan Języczek obudził się z samego rana. Otworzył szeroko drzwi do swojego domku. (dzieci szeroko otwierają usta) Wyjrzał na zewnątrz (wysuwają język do przodu) i rozejrzał się w prawo i w lewo (poruszają językiem w prawo i w lewo), aby zobaczyć, jaka jest pogoda. Sprawdził, czy na dachu jego domku nie obluzowały się żadne dachówki (oblizują górną wargę) i czy schody, które niedawno naprawiał, są w dalszym ciągu w porządku (oblizują dolną wargę). Wszystko było dobrze. Chciał zamknąć drzwi, ale coś je blokowało. Otwierał je kilkakrotnie (zbliżają wargi do siebie i rozciągają na boki). W końcu mu się udało. Drzwi zatrzęsły się (parskają – wykonują wibracyjne ruchy warg). Pan Języczek postanowił posprzątać w swoim domku, ponieważ mieli go odwiedzić przyjaciele. Powycierał kurze na szafie (masują językiem górne dziąsła pod wargą – usta mają zamknięte), powybierał śmieci spod łóżka (masują dziąsła na dole, za zębami – usta mają lekko otwarte), zebrał pajęczyny z sufitu (masują podniebienie – usta mają otwarte) i pozamiatał całe mieszkanie (szybko ruszają językiem w buzi w różnych kierunkach – usta mają otwarte). Otworzył okno, aby przewietrzyć (nabierają powietrza, przetaczają je z jednego policzka do drugiego). Pan Języczek bardzo się zmęczył tymi porządkami. Położył się więc na swoim łóżeczku, aby odpocząć (układają język za dolnymi zębami) i już po chwili z jego domku dochodziło ciche chrapanie (naśladują chrapanie). Ciiiiiii! (długo powtarzają słowo, na wydechu) Nie przeszkadzajmy mu. Kiedy Pan Języczek smacznie spał na dworze zbierało się na burzę. Zerwał się wiatr i drzewa szumiały coraz głośniej (naśladują szum drzew: szszszsz…). Przerażone wróble zaczęły ćwierkać ćwir, ćwir…), a kukułka nawoływała inne ptaki, aby się pochowały (kuku…). Krople deszczu uderzały o szyby (kap, kap…), a woda w sadzawce bulgotała (bul, bul, bul…). Mruczek na płocie przeraźliwie miauczał (miauuuu), a Burek szczekał przy budzie hau, hau). W oddali słychach było pohukiwanie sowy (uchuuu, uchuuu) i stukanie dzięcioła, który – zdenerwowany – coraz szybciej stukał w drzewo (puk, puk…). Małgosia uciekała przed deszczem, a jej buty tupały po kałużach (chlup, chlup). Brudna woda rozpryskiwała się wkoło (pac, pac… ). Dziewczynka była już blisko domu. Otworzyła drzwi, które przeciągle skrzypnęły (iiiiiii!), i już była bezpieczna. Z tej wielkiej radości zaczęła nucić swoją ulubioną melodię.

Zdrowa Rodzina: Z D R O W I E

2. Wiersz Stanisława Kraszewskiego Dla każdego coś zdrowego

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Oprócz klusek i kotleta

niech się z jarzyn składa dieta!
Jedz surówki i sałatki,
będziesz za to piękny, gładki!
Gotowane lub duszone
zawsze zdrowsze, niż smażone!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny , owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!
Bób, fasola, groszek, soja –
to potrawa będzie twoja!
Sosy lepsze są niż tłuszcze,
niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!
Zostaw smalec, dodaj olej,
niech na olej będzie kolej!
Dobra także jest oliwa,
bo dla zdrowia sprawiedliwa!

Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza:

  • Co powinniśmy jeść, byśmy byli zdrowi?(warzywa, owoce)
  • Dlaczego trzeba jeść dużo warzyw i owoców?(zawierają witaminy)
  • Co można przyrządzać z warzyw i owoców? (sok, surówki, sałatki)
  • A czy są produkty, których jedzenie wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie?(tak)
  • W jaki jeszcze inny sposób niż zdrowe odżywianie możemy zadbać o swoje zdrowie. (ruch, higiena osobista)

pokolorujcie to co lubicie jeść

Pozdrawiam p. Monika

Czwartek, 22.10.2020 r.

 

Witajcie Biedroneczki!

Przesyłam propozycje zabaw na dziś.

Temat: Pogoda na jesień

1. „Na dzień dobry” – zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

2. Posłuchajcie wiersza pt. „Zabawa chmurek” Ludmiły Marjańskiej.

Zabawa chmurek

Goniły się po niebie chmurki,

Śmiały się, turlały

Z górki na pazurki.

Aż siwa Pani Chmura

Zmarszczyła nos i rzekła:

Oj, panienki,

Zabrudzicie swoje białe sukienki!

Potem niejedna zapłacze jeszcze

I co, i co? – pytały chmurki.

I spadnie na ziemię deszczem.

Ludmiła Marjańska

3. Kiedy dzieci są smutne? – rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.

Usiądźcie wygodnie na dywanie i porozmawiajcie o tym, dlaczego dorosła chmura przestrzegała małe chmurki, że będą smutne i będą płakały. Czy miała rację? Dlaczego czasem się smucimy? Czy smutek to złe uczucie? Absolutnie nie! Każdy ma prawo się smucić, ale pamiętajcie, że to nie jest przyjemne, dlatego trzeba porzucić swe smutki i nie przysparzać ich innym. A wy jak się dziś czujecie?

4. „Jak powstaje deszcz” – eksperyment przyrodniczy.

Uwaga: cały eksperyment przeprowadza rodzic. Dziecko siedzi w bezpiecznej odległości i obserwuje, rodzic opowiada jakie czynności wykonuje i pokazuje dziecku co się dzieje.

Do przeprowadzenia tego eksperymentu potrzebna będzie gorąca woda, przezroczysta miska żaroodporna i talerz, którego średnica powinna być taka sama lub nieco większa od średnicy miski. Talerz wkładamy wcześniej do lodówki.

Do miski nalewamy gorącej wody – oglądajcie unoszącą się parę wodną. Następnie umieszczamy nad miską schłodzony talerz. Kucnijcie i przez przezroczyste ściany miski zobaczcie, co się dzieje z parą wodną, którą przed chwilą oglądaliście. Para skrapla się! Wyhodowaliście własny deszcz!

Teraz usiądźcie wygodnie na podłodze i posłuchajcie, jak powstaje deszcz:

„Na naszej planecie jest dużo mórz, oceanów, jezior i rzek, czyli wody. Kiedy mocno świeci słońce i nagrzewa wodę, część tej wody zamienia się w parę (taką samą jaką widzieliście nad miską). Ta para unosi się wysoko, wysoko, gdzie jest zimno (nasza para też dotarła do zimnego talerzyka). Kiedy ciepła para wodna, dotknie zimnego powietrza, po pewnym czasie ochładza się i zamienia w malutkie kropelki. Te kropelki fruwają sobie w powietrzu i łączą się, tworząc coraz większe krople. Gdy są już zbyt ciężkie, żeby unosić się w powietrzu, spadają. I to jest właśnie deszcz”.

5. „Kolorowy deszczyk” – zabawa plastyczna.

Jesień wcale nie musi być smutna i szara. Przygotujcie białą kartkę A4, plastelinę i farby do malowania.

Rodzic rysuje u góry kartki sylwetę chmury. Dziecko wykleja chmurę niebieską plasteliną. Dziś będzie padał kolorowy deszcz – dziecko zanurza palce w różnych kolorach farb i maluje kolorowy deszcz. Starajcie się doprowadzić pracę do końca. Pamiętajcie, żeby posprzątać po zakończonej pracy.

6. Na zakończenie zaśpiewajcie piosenkę pt. „Deszczyk”.

https://www.youtube.com/watch?v=C6eg8Uyi95E

Życzę miłego dnia!

Pozdrawiam

p. Iza